واکنش‌های متفاوت نسبت به تعطیلی شنبه ها/ فلاحت پیشه: تعطیلی شنبه‌ها به نفع اقتصاد کشور است

کدخبر: ۶۴۷۸۴۶
اقتصادنیوز: نماینده مجلس دهم مصوبه مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها را به نفع اقتصاد کشور عنوان کرد.
واکنش‌های متفاوت نسبت به تعطیلی شنبه ها/ فلاحت پیشه: تعطیلی شنبه‌ها به نفع اقتصاد کشور است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم مصوبه تعطیلی شنبه ها در مجلس را به نفع اقتصاد کشور تلقی کرد و گفت: ایران دشمنانی دارد که سعی دارند آن را منزوی کنند و ما در جنگ اقتصادی قرار دهند، بنابرابن در چنین شرایطی مجلس تصمیم عاقلانه ای گرفت تا یک روز بیشتر زمینه همکاری با بازار جهانی برای کشورمان فراهم شود.

خبر مرتبط
انتقاد تند آیت الله اراکی به تصویب طرح تعطیلی شنبه‌ها؛لکه ننگی در تاریخ مجلس ثبت خواهد شد

اقتصادنیوز:آیت الله اراکی با ابراز تأسف از تصویب طرح تعطیلی روزهای شنبه در مجلس شورای اسلامی، آن را بدعت در دین، خلاف سنت رسول الله (ص)، خلاف عرف جامعه و بر خلاف فرهنگ عمومی کشور دانست و تصریح کرد: اگر مجلس شورای اسلامی این تصمیم را لغو نکند، لکه ننگی در تاریخ این مجلس ثبت خواهد شد.

وی افزود: ایران باید مانند کشورهای دیگر به فکر پیشرفت و جهانی شدن باشد و لذا نباید مصوبه تعطیلی شنبه ها را تبدیل یه چالش عقیدتی کنیم، چرا که این مسائل مرتبط با اقتصاد مستقیما با زندگی مردم سر و کار دارد.

نماینده مجلس دهم بیان کرد: تعطیلی شنبه‌ها به نفع اقتصاد کشور بوده و جز کارکردهای مثبت مجلس یازدهم تلقی می‌شود و شورای نگهبان نیز باید با توجه به مصلحت کشور این مصوبه را بررسی کند و هجمه های صورت گرفته نیز به دلیل آن است که برخی می‌خواهند بگویند تعطیلی شنبه ها مشکل شرعی دارد در حالی که چنین نیست.

خبر مرتبط
انتقاد رئیس دیوان عالی کشور به تعطیلی شنبه‌ها؛ توجیه اقتصادی ندارد

اقتصادنیوز: رئیس دیوان عالی کشور گفت: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلاً قابل پذیرش نیست. اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند.

وی تاکید کرد: اگر اقتصاد محور ما باشد، تعطیل کردن شنبه‌ها کاملا قابل دفاع است و نباید این مسائل را عقیدتی کرد و گفت که این روز جز تعطیلات یهودیان است. و بنده امیدوارم که این مصوبه نهایی و ابلاغ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی