عصبانیت بورل از حمله رفح/ هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد

کدخبر: ۶۴۵۲۰۶
اقتصادنیوز: دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، به رسانه‌ها گفت: علیرغم هشدارهای صریح اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگران، عزم اسرائیل برای انجام حمله در رفح منجر به کشته شدن غیرنظامیان بیشتری خواهد شد، حالا «هر چه می‌خواهند بگویند».
عصبانیت بورل از حمله رفح/  هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حمله رفح دوباره آغاز شده است، علیرغم تمام درخواست‌های جامعه بین المللی، ایالات متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

رویترز گزارش داد: بورل افزود: همه از نتانیاهو می‌خواهند که حمله نکند. من می‌ترسم که این دوباره باعث تلفات زیادی شود، تلفات غیرنظامی. هر چه بگویند واقعیت این است که هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد.

در دویست و چهاردهمین روز حملات ارتش صهیونیستی به غزه و پس از اعلام موافقت جنبش حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نیروهای اشغالگر شهر رفح در جنوب نوار غزه از جمله اطراف گذرگاه زمینی با مصر را به شدت بمباران کردند.

خبر مرتبط
تل آویو صدای آکسفام را هم در آورد/ هشدار نسبت به حمله رفح

اقتصادنیوز: هم‌زمان با آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، یک مدیر ارشد سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام با صدور بیانیه‌ای درباره تبعات انسانی این حمله هشدار داد و از قدرت‌های جهانی خواست که پیش از وقوع جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین اقدام کنند.

ارتش اشغالگر اعلام کرد که گذرگاه کرم ابوسالم در حال حاضر بسته است و زمانی باز خواهد شد که شرایط امنیتی برای آن مناسب باشد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی عملیات زمینی خود را در منطقه شرقی شهر رفح در مرز با مصر تشدید کرده‌اند.

خبر مرتبط
تعداد شهدای 24 ساعت گذشته فلسطین مشخص شد+ فیلم

اقتصادنیوز: وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در نوار غزه خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید