مرغ کیلویی چند؟/بازار این گوشت بدون مشتری ماند

کدخبر: ۶۴۵۲۶۴
اقتصادنیوز: مغازه‌های خالی از خریدار و قفسه‌های پر از محصول؛ نشانه‌ای از کاهش تقاضای مرغ و محصولات گوشتی طی روزهای اخیر است؛
مرغ کیلویی چند؟/بازار این گوشت بدون مشتری ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، قیمت مرغ در سال گذشته در برهه‌ای به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رسید که یک رکورد بود. در نیمه سال گذشته قیمت مرغ آرام آرام کاهش یافت و به حدود ۷۵ هزار تومان رسید. در سال ۱۴۰۳ نیز قیمت‌ها با کاهش یا جهش قابل توجهی همراه نشده اما با نگاه به نقاط مختلف اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌ها و قصابی‌ها و میادین تره‌بار می‌توان تفاوت را در قیمت‌ها مشاهده کرد.

مرغ کیلویی چند؟

مشاهدات عینی نیز حاکی از این است که قیمت‌ فروش این محصول با قیمت عرضه متفاوت است. امروز به میدان بهمن رفتیم و علی‌رغم روزهایی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، هیچ صف طولانی برای خرید مرغ وجود نداشت و گویی بازار این محصول چندان داغ نبود. در این بازار، هر کیلو مرغ با قیمت حدود ۷۷ تا ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسید و به گفته فروشندگان محصولات کشتار روز بودند. آن‌ها می‌گفتند این روزها تقاضای مردم برای خرید بسیار کاهش یافته و در بسیاری از مواقع مجبور هستند برای جلوگیری از فساد کالا، آن‌ها را زیر قیمت خرید حتی بفروشند و این چیزی جز ضرر و زیان برای تولیدکننده و فروشنده ندارد.

کیفیت بالا دلیلی برای قیمت بالا؟

در قصابی‌های محدوده ولیعصر نیز قیمت مرغ از ۸۹ هزار تومان تا ۹۵ هزار و حتی ۱۰۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسید که به بررسی دلیل این اختلاف قیمت‌ها پرداختیم. بسیاری از فروشندگان پاسخگو نبودند و علاقه‌ای به جواب دادن هم نداشتند می‌گفتند کیفیت محصولشان بالاست و خدمات بهتری ارائه می‌دهند برای همین هم با سایر قصابی‌ها اختلاف قیمت دارند.

آخرین قصابی که گذری به آن سر زدیم، مرغ را به قیمت ۸۹ هزار تومان به فروش می‌رساند و وقتی از تفاوت قیمت‌ها از او پرسیدیم گفت: چندان نمی‌توان به اختلاف قیمت‌ها خرده گرفت. این که از کجا خرید کنی مهم است. در بسیاری از مواقع وقتی قصاب برای خرید گوشت و مرغ به بازار می‌رود، فروشنده برای فروش محصول خود کشتار روز گذشته را با قیمت ارزان‌تری می‌فروشد و قصاب هم با قیمت پایین‌تری نسبت به سایر مغازه‌ها عرضه می‌کند و در اینجاست که مردم فکر می‌کنند چرا اینجا ارزان‌تر است و یا به کیفیت شک می‌کنند و یا به فروشنده‌های دیگر اما در واقع عوامل بسیار زیادی بر این اختلاف قیمت‌ها تاثیرگذار است. از تاریخ انقضا و تازگی گوشت گرفته تا کرایه حمل و نقل آن همگی در قیمت موثر است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید