خبر مهم سازمان بورس درباره سهامداران مشکوک بازار سرمایه+جزئیات

کدخبر: ۶۴۵۰۰۹
اقتصادنیوز: معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در زمینه سقوط شاخص بورس، به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم و این اطلاعات به دادسرا ارسال شده، اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.
خبر مهم سازمان بورس درباره سهامداران مشکوک بازار سرمایه+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سال گذشته ۱۷ اردیبشهت بازار سرمایه سقوط کرد و شاخص کل بورس با بیش از ۹۰ هزار واحد نزول، به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ریزش کرد.

در این میان، مباحثی مبنی بر اینکه این ریزش پشت پرده ای داشته و افزادی با اطلاعات نهانی خرید و فروش کرده اند، مطرح شد که این موضوع در سازمان بورس پیگیری شد.

در این زمینه امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست. 

وی افزود: لیست افرادی که بیشترین فروش را داشته بررسی و بالغ بر ۲۴۰۰ شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شدند. بعد از فیلترهای مختلف به لیست ۵۰۰ نفره رسیدیم و با بررسی الگوی معاملاتی اشخاصی که بیشترین فروش را داشتند به لیست ۴۰ نفره دست یافتیم که مشکوک به استفاده از اطلاعات نهانی بودند و در پایان اطلاعات این ۴۰ کد به دادسرا ارسال شد.

خبر مرتبط
نرخ ریزش سهام در بورس افزایش یافت+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: امروز نرخ نزول شاخص‌های بورس تهران بیش از روزهای پیشین بود.

معاون سازمان بورس اظهار کرد: ما به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیدیم اما تخلف آنها قطعی نیست. در همکاری با مراجع قضایی به دنبال رسیدگی برای این موضوع هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه