هیات جنبش حماس وارد قاهره شد/مسائل مربوط به توافق آتش‌بس بررسی می‌شوند

کدخبر: ۶۴۵۳۱۹
اقتصادنیوز: منابع خبر اعلام کردند که هیات مذاکره‌کننده جنبش حماس برای پیگیری مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه وارد قاهره شده است.
هیات جنبش حماس وارد قاهره شد/مسائل مربوط به توافق آتش‌بس بررسی می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیات جنبش حماس به ریاست «خلیل الحیه» پس از مشورت با رهبران این جنبش در دوحه، دقایقی قبل وارد قاهره شد.

خبر مرتبط
حماس: هنوز به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش حماس گفت: اسرائیل با هیچ پیشنهادی از سوی میانجیگران آتش‌بس موافقت نکرده است و ما هنوز به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم.

«زاهر جبارین»، «غازی حمد» و «محمد نصر» عضو این هیات هستند و قرار است در دیدار با مقامات مصر مسائل مربوط به توافق آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کنند.

حماس شب گذشته (دوشنبه شب) اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در گفت وگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داده است.

خبر مرتبط
تهدید جدی حماس علیه اسرائیل/ با حمله به رفح اسرای اسرائیلی قتل‌عام می‌شوند

اقتصادنیوز: شاخه نظامی حماس با انتشار ویدئویی تاکید کرد که اسرائیل با حمله به رفح اسیران اسرائیلی را قتل‌عام خواهد کرد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجیگران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسرا است، موافقت کردیم.

موافقت حماس با آتش‌بس در نوار غزه در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر بهانه‌ای و در راستای منافع شخصی خود مخالف پایان دادن به جنگ در نوار غزه است امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که طرح پیشنهادی جنبش حماس با خواسته‌های ضروری این رژیم فاصله دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه