با وجود روند نزولی یک سال اخیر به ثبت رسید

ایران در رتبه چهارم بالاترین تورم های جهان

کدخبر: ۱۰۶۶۸۶
با وجود افت شدید نرخ تورم در ایران طی یک سال اخیر، این کشور همچنان یکی از بالاترین نرخ های تورم جهانی را دارد و بعد از ونزوئلا، سودان و بلاروس رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
ایران در رتبه چهارم بالاترین تورم های جهان

به گزارش «اقتصاد نیوز» به نقل از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا،  نرخ تورم «نقطه به نقطه» ایران در انتهای ماه ژوئن 2014 میلادی (تیرماه 93) برابر با 14.6 درصد بوده و این کشور را از نظر نرخ تورم در رتبه چهارم دنیا قرار داده است.

بالاترین نرخ تورم دنیا در سال 2014 میلادی در ونزوئلا اتفاق افتاده است. این کشور تورم 60.9درصدی را تجربه کرده و سودان نیز با تجربه تورم 46.8 درصدی در جایگاه دوم دنیا و بلاروس با تجربه تورم 19.8 درصدی در جایگاه سوم قرار داشته است. نرخ تورم نقطه به نقطه در سوریه در همین زمان برابر با 13.6 درصد بوده و این کشور را در جایگاه پنجم دنیا قرار داده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نرخ تورم نقطه به نقطه در ترکیه را در ژوئن 2014 میلادی برابر با 8.9 درصد و نرخ تورم در روسیه را برابر با 8.32 درصد اعلام کرده است. در این زمان نرخ تورم رسمی اتحادیه اروپا برابر با 0.4 درصد اعلام شده و شمار زیادی از کشورهای اروپایی شاهد نرخ منفی تورم بوده‌اند.

در دوره مورد مطالعه نرخ تورم در پرتغال، بلغارستان، اسپانیا، یونان، استونی، قبرس و اسلواکی منفی بوده است و کشورهای سوئیس و سوئد تورم صفر را تحربه کرده‌اند.

نرخ تورم در فرانسه برابر با 0.5 درصد و در آلمان برابر با 0.85 درصد اعلام شد. کانادا در این زمان تورم 2 درصدی را تجربه کرد و امارات متحده عربی شاهد رسیدن نرخ تورم به 2.2 درصد بود. نرخ تورم در عراق و چین برابر با 2.3 درصد اعلام شد واندونزی تورم 4.53 درصدی را شاهد بود. همچنین نرخ تورم در آمریکا برابر با دو درصد و در سنگاپور برابر با 1.8 درصد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی