بلومبرگ گزارش داد؛

کاهش قیمت طلا، نقره و پلاتین در بازار لندن

کدخبر: ۱۰۹۹۲۱
قیمت طلا، نقره و پلاتین در بازار نیویورک کاهش یافت.
کاهش قیمت طلا، نقره و پلاتین در بازار لندن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ؛ اقدام ناگهانی بانک مرکزی سوئیس در برچیدن سیاست نرخ ارز ثابت در تبدیل یورو به فرانک منجر به آن شد که قیمت طلا برای اولین بار در طول دو سال گذشته بالاتر از پلاتین قرار بگیرد.
قیمت طلا دیروز دوشنبه در بازار معاملات لندن به بیشترین حد خود در چهار ماه اخیر رسید. بانک مرکزی سوئیس در 15 ژانویه تصمیم گرفت تا سیاست نرخ ارز شناور را در مبادلات یورو استفاده کند همین اقدام منجر به هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا شد که در سه سال گذشته بی سابقه است.
رابین بار تحلیلگر Societe Generale SA در لندن گفته است؛ نااطمینانی بسیار بالایی وجود دارد، همه به دنبال یک پناهگاه امن برای سرمایه های خود هستند.تمام این ها دلایل موجهی است که در این روزها طلا مورد اقبال سرمایه گذاران واقع شود.
طلا برای تحویل آنی در بازار لندن با 0.6 درصد کاهش به هزار و 273 دلار و 3 سنت در هر اونس رسید پلاتین نیز با 0.3 درصد افت قیمت، هزار و 263 دلار و 21 سنت در هر اونس عامله شد. بازارهای مالی نیویورک 19 ژانویه به واسطه روز بزرگداشت دکتر مارتین لوتر کینگ تعطیل بودند.
همچنین هر اونس شمش طلا معادل 1.0129 اونس پلاتین در بازار لندن معامله شد.
آقای بار می گوید اقدام اخیربانک مرکزی سوئیس منجر به خارج شدن فرانک از سبد دارئیهای امن سرمایه گذاران شده است در حال حاضر طلا و نقره در بازار برای حفظ ازش سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
قیمت نقره نیز برای تحویل آنی با 0.6 درصد کاهش به 17 دلار و 67 سنت در هر اونس رسید. این کاهش قیمت نقره پس از آن رخ داد که قیمت نقره در 19 سپتامبر به 18 دلار در هر اونس رسیده بود. این قیمت بالاترین قیمت نقره از آگوست سال 2013 بوده است.
قیمت پالادیوم نیز با 0.6 درصد افزایش به 761 دلار در هر اونس رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید