گزارش اقتصادنیوز از خانه‌های مناطق یک رقمی

قیمت مسکن در محله‌های میلیاردی تهران + جدول

کدخبر: ۱۱۰۰۰۲
در برخی از مناطق تهران متقاضیان برای خرید مسکن حداقل 100 متری باید مبالغ میلیاردی پرداخت کنند.
نگار میرکریمی:

تا سال ۹۱ اوج قیمت هر متر مسکن در تهران زیر ۱۰میلیون تومان بود و هنوز قیمت واحدهای مسکونی با ساخت و ساز متوسط دو رقمی نشده بود اما در مدت سه ماهی که ظرفیت افزایش قیمت مسکن به اوج رسید قیمت مسکن در مناطق تک رقمی، افزایش قابل توجهی یافت.

از پائیز سال ۹۱ که زمزمه‌های مذاکرات هسته‌ای به گوش رسید، قیمت مسکن سیر صعودی به خود گرفت و توانست در مدت زمان کوتاهی قیمت هر متر خانه را بعضا حتی دوب رابر کند. به گونه‌ای که قیمت مسکن در مناطق شمالی شهر از هفت تا ۲۰میلیون تومان هم رسید. این واحدهای مسکونی تا پیش از افزایش قیمت‌ها حداکثر قیمت گذاری برایشان هفت میلیون تومان بود.

در این زمان، مناطق تک رقمی به ویژه مناطق ۱، تا ۴ که به یک رقمی‌ها معروف‌اند، آپارتمان‌های لوکس خود را حداکثر با هشت یا ۹ میلیون تومان به فرش رساندند و هر روز خریداران بیشتری را به خود جذب کردند، خریداران هم ازترس گران‌تر شدن مسکن استقبال خوبی از این واحدهای میلیاردی داشتند.

در روزهای پرنوسان قیمت مسکن برخی فروشندگان سعی بر آب کردن خانه‌شان داشتند، اما برخی خریداران قدرت خرید خود را از دست داده بودند، با این حال بازار چشم و هم چشمی‌ها داغ بود و معاملات صورت می‌گرفت.

چک‌های میلیاردی حول مسکن

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار مسکن داغ شده بود و سازندگان مسکن که پا رافرا‌تر از زمین‌های داخل شهر گذاشته بودند سعی بر پیش فروش میلیاردی خانه‌هایی در دامنه کوه‌های اطراف تهران کردند و قیمت خانه‌های لوکس را تا متری ۲۰میلیون تومان ثبت کردند.

جالب است تا پیش از این امنیت، امکانات، وجود پنجره دوجداره، دربهای ضد سرقت و پکیج و پارکینگ اختصاصی برای خرید خانه ملاک بود، امابا افزایش قیمت مسکن انچه بیش از هرچه مهم تلقی شد، قیمت، منطقه و متراژ بود. اینکه فقط واحد مسکونی مورد نظر در شمال شهر باشد برای برخی خریداران کفایت می‌کرد.

چک‌های میلیاردی کشیده می‌شدند و خانه‌های شمال شهر در چشم و هم چشمی‌ها با افزایش قیمت به فروش می‌رفتند. حالا با گذشت دو سال از افزایش دوبرابری قیمت مسکن و روند رکودی بازار قیمت برخی از این واحدهای مسکونی روند نزولی داشته و برخی در‌‌ همان قیمت باقی مانده اند.

پس از رکود آغاز شده از اوایل سال گذشته، قیمت‌ها به یکباره به رکود رفت و حتی در برخی موارد خریداری برای مسکن وجود نداشت.

خریداران مسکن کاهش یافتند و به دلیل کاهش قدرت خرید رهن و اجاه اوج گرفت. در برخی مناطق بنگاه داران می‌گویند که برخی واحدهای مسکونی با وجود دو تا سه میلیون تومان زیر قیمت هم به فروش نمی‌رود و همچنان خانه‌های میلیاردی منتظر خریدار هستند.

در این جدول به چند محله تهران که پس از افزایش قیمت‌ها به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافتند اشاره شده است.در هرکدام از این محدوده ها برای خرید مسکن حداقل 100 متری خریدار باید مبالغ میلیاردی پرداخت کند.

محدوده  

حدود قیمت

محدوده الهيه (خيابان هاي گلنار،خزرشمالي،شريفي منش و ...)

از 11ميليون و 500هزار تا 14ميليون تومان

محدوده زعفرانيه(خيابان هاي آصف،پسيان،فيروزكوه غربي،مرداني ،مقدس اردبيلي و...)

 از 10 ميليون و800هزار تا 13 ميليون و 900هزار تومان

محدوده محموديه(خيابانهاي ارديبهشت،پارك وي، وليعصر...)           

11 ميليون تا 14ميليون تومان

محدوده آجودانيه   

حدود13ميليون و500هزار تومان

قيطريه

از زير 10ميليون  تا 11ميليون و 800هزار تومان

محدوده تجريش(مقصودبيگ،ميدان قدس،سعدآباد )           

حدود 12ميليون تومان

محدوده فرمانيه

از 11ميليون تا 13 ميليون تومان

محدوده نياوران ( جماران،همايون...)

از زير 10ميليون تا 12ميليون تومان

شهرك غرب (برخي فازها .واحدهاس نوساز )    

حدود 10ميليون تومان

اختياريه شمالي     

حدود10ميليون تومان

احتشاميه  

13ميليون و 800هزارتومان

آفريقا(چهارراه جهان كودك)

12ميليون تومان

جمشيديه

11ميليون تومان


اخبارمرتبط:

۲۵ منطقه ارزان برای خرید خانه در تهران

مسکن در خواب زمستانی

نا‌امیدی بنگاه‌داران از رونق مسکن در زمستان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید