توقف پنج‌ساله افزایش تولید در بزرگ‌ترین تولیدکننده مس شیلی

کدخبر: ۱۱۵۳۸۳
نلسون پیزارو مدیر عامل کمپانی Codelco بزرگترین تولید‌کننده مس در شیلی اعلام کرد ، به رغم سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری این شرکت طی 5 سال آینده، میزان تولید این شرکت تا سال 2020 تغییر خاصی نخواهد داشت.
توقف پنج‌ساله افزایش تولید در بزرگ‌ترین تولیدکننده مس شیلی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت تخصصی پلاتس، نلسون پیزارو مدیر عامل کمپانی Codelco بزرگترین تولید‌کننده مس شیلی دیروز اعلام کرد، به رغم سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری این شرکت طی 5 سال آینده، میزان تولید این شرکت تا سال 2020 تغییر خاصی نخواهد داشت. 

این گفت‌وگو در حاشیه کنفرانس جهانی مس در سانتیاگو صورت گرفت، پیزارو ادامه داد Codelco تا سال 2019 هر سال مبلغ 5 میلیارد دلار برای جایگزین کردن ظرفیت معادن از دست رفته این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند.

پیزارو ادامه می‌دهد این سرمایه‌گذاری منجر می‌شود تولید Codelco در حدود 1.7 میلیون تن در سال حفظ شود.

آمار Codelco نشان می‌دهد تولید این شرکت تا سال  2018 به زیر سطح  1.6 میلیون تن می‌رسد، این در حالی است که در سال گذشته این شرکت رقمی در حدود 1.672 میلیون تن مس تولید کرده است.

شیلی تولید کننده بیش از یک سوم مس در جهان است و هر گونه تغییر در میزان تولید مس این کشور بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت مس دیروز طی آخرین معاملات در بازار فلزات لندن با 45 دلار افت به سطح 5945 دلار در هر تن رسید همچنین قیمت فلز سرخ در بازار COMEX نیویورک نیز افت داشت و به سطح 2 دلار 69 سنت در هر پوند (هر پوند تقریبا معادل 450 گرم است) رسید.
پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی