مقاومت قیمت نفت در برابر کاهش/ برنت 66 دلار

کدخبر: ۱۱۶۵۸۸
قیمت نفت به دلیل تقویت ارزش دلار و پس از آنکه مقامات عراقی اعلام کردند صادرات نفت‌شان در ماه آوریل به بالاترین سطح خود رسیده است با کاهشی اندک مواجه شد.
مقاومت قیمت نفت در برابر کاهش/ برنت 66 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت به دلیل تقویت ارزش دلار و پس از آنکه مقامات عراقی اعلام کردند صادرات نفتشان در ماه آوریل به بالاترین سطح خود رسیده است اندکی کاهش داشت.

از سوی دیگر انتشار اخباری مبنی بر کاهش تعداد سکوهای نفتی فعال در آمریکا و همچنین بسته شدن یک واحد پالایشگاهی در ونزوئلا روند کاهشی قیمت نفت را متوقف کرد.

پالایشگاه آموآی ونزوئلا که ظرفیت پالایش روزانه 650 هزار بشکه نفت را دارد به دلیل اجرای پروسه تعمیرات تعطیل شده است. این پالایشگاه تامینکننده بنزین و گازئیل کم گوگرد برای بازار آمریکاست.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن طی آخرین معاملات انجام گرفته در بازار جهانی در سطح 66 دلار و 46 سنت در هر بشکه ثابت ماند. این در حالی بود که قیمت این ماده خام به سطح 65 دلار و 52 سنت نیز طی معاملات دیروز افت کرده بود. روز پنجشنبه قیمت نفت برنت به 66 دلار و 93 سنت افزایش یافت که بالاترین سطح قیمت در سال 2015 است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز دیروز 48 سنت سقوط داشت و به سطح 59 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست‌تگزاس اینترمدییت طی ماه آوریل 25 درصد رشد داشته است.

کاهش قیمت‌ها در روز جمعه پس از آن اتفاق افتاد که عراقی اعلام کردند صادرات نفت این کشور در ماه آوریل 3.08 میلیون بشکه در روز بوده است که نسبت به مارس 100 هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس مطالعات رویترز عرضه نفت اوپک در ماه آوریل به طور متوسط روزانه 31.04 میلیون بشکه بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی