اقتصادنیوز گزارش می‌دهد؛

اقبال دو برابری شرکای قبلی به نفت ایران

کدخبر: ۱۲۰۰۴۲
در شرایطی که ایران به دنبال برقراری ارتباط با همه کشورهای بزرگی نفتی است، کشورهایی مانند کره جنوبی یا هند که پیش از این و در زمان تشدید تحریم‌ها نیز خرید نفت خود از ایران را متوقف نکرده بودند،‌ اقبال بیشتری به نفت ایران پیدا کرده‌اند.
اقبال دو برابری شرکای قبلی به نفت ایران

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با دو برابر شدن واردات نفت کره‌جنوبی از ایران، هند هم تصمیم به افزایش واردات نفتی خود از ایران گرفته است. هرچند که هند در این میان یک شرط برای ایران گذاشته که همان برداشته شدن تحریم‌هاست.

در این میان، کره جنوبی نیز واردات نفتی خود از ایران را افزایش داده است. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شد و به ۱۲۸ هزار و ۴۱ بشکه در روز رسیده است.

رویترز بر این اساس نوشته است: واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا دو برابر شد، اما میزان واردات این کشور در پنج ماهه نخست 2015، دو درصد نسبت به سال 2014 کاهش داشته است.

از بین چهار پالایشگاه کره‌ای، دو پالایشگاه اس کی انرژی و هیوندای اویل بانک از ایران نفت وارد می کنند و میزان واردات هر ماه آنها نسبت به ماه قبل متغیر است.

در این میان،‌ با وجود انتظار هند برای برداشته شدن تحریم‌ها و افزایش واردات نفتی از ایران، گزارش‌های منتشر شده در فروردین ماه نشان از آن دارد که واردات نفت هند از ایران 17 درصد افزایش داشته است.

رویترز در آن زمان اعلام کرده بود که واردات دومین مشتری بزرگ نفتی از ایران، با افزایش روبرو بوده که حالا به نظر می‌رسد واردات بیشتر نفتی این کشور، در انتظار برداشته شدن تحریم‌هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی