اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

همسفری ایران و آلمان روی یک ریل

کدخبر: ۱۲۲۷۷۶
نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 باعث شد تا در دو هفته اخیر بسیاری از شرکت‌های خارجی خواستار همکاری ریلی با ایران باشند. البته این همکاری‌ها در دیگر بخش‌های حمل‌ونقل هم نمود داشت اما درحال حاضر انگار بیش از همه همکاری‌های ریلی مورد توجه قرار گرفته است.
همسفری ایران و آلمان روی یک ریل

به گزارش اقتصادنیوز، پس از مذاکرات و دیدارهای ایران با یک شرکت فرانسوی برای همکاری ریلی ، حالا نوبت آلمان‌ها رسیده و می‎خواهند با ایران همکاری ریلی داشته باشند . انگار پس از فرانسه این بار نوبت آلمان است که همکاری‎های حمل و نقلی با ایران را آغاز کنند . البته آلمان‌ها در این بخش از فرانسوی‎ها پیشی گرفته‌اند و به عنوان اولین مقامات کشورهای غربی بعد از توفق هسته‌ای به ایران آمدند.

آلمان‌ها در جریان این سفر در هفته گذشته تعدادی از مدیران شرکت‌های خصوصی را با خود به همراه داشتند و در پی این سفر خواستار افزایش همکاری ریلی با ایران شدند. حالا قرار است ایران و آلمان روی یک ریل همسفر شوند و روابط این دو کشور از طریق این مسیر توسعه یابد.

در این رابطه نیز بسیاری از مسئولان و مقامات داخلی ابراز امیدواری کردند و گفته‎اند که این همکاری‌ها توسعه اقتصادی و تجاری را پیش رو دارد.‎

به گفته پدارم سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران، فرصت‌های فراوانی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل نقل جاده‌ای و ریلی بار و مسافر در ایران وجود دارد و توسعه شبکه ریلی در ایران می‌تواند مسیر زمینی مناسبی برای جایگزینی بخشی از حمل و نقل دریایی از شرق به سوی اروپا به وجود آورد و ایران را به عنوان مسیری امن، کوتاه، ارزان برای پیوند آسیا به اروپا مطرح کند.

در دو هفته اخیر که نتیجه مذاکراتایران و گروه 1+5 مشخص شد ، بسیاری از شرکت‌های اروپایی اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مسیرهای ریلی و هوایی با ریان همکاری داشته باشند تا این روابط به توسعه تجارت کمک کند.

در این میان همکاری چند شرکت فرانسوی در بخش‌های حمل و نقل هوایی و ریلی مورد توجه ایران قرار گرفت؛ به گونه‌ای که در هفته گذشته هیاتی از مقامات آلمانی به ایران سفر کردند و دیدارها منجر به گشترش همکاری‌های ریلی و هوایی شد .

به گزارش اقتصادنیوز ، به نظر می رسد ایران از این پس باید مهمان‌پذیر دیگر شرکت‌های اروپایی باشد،‌چرا که در همین مدت کوتاه بسیاری ازاین شرکت‌ها فرصت را مغتنم شمردند و اعلام آمادگی برای همکاری با ایران کرده‌اند. در این مدت و در پی اعلام توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، شرکت‌های اروپایی به ویژه آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و بریتانیایی برنامه‌هایی برای اعزام هیات‌های اقتصادی جهت ارزیابی وضعیت و آمادگی برای بازگشت پس از رفع تحریم‌ها اعلام کرده‌اند. همچنین وزیر امور خارجه اتریش نیز از سفرش در ماه سپتامبر به ایران خبر داده است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید