رئیس بانک مرکزی:

بانک ها آماده حضور در اقتصاد بین الملل باشند

کدخبر: ۱۲۲۸۶۶
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که با جمع بندی مذاکرات هسته ای امیدواریم تحریم های مالی و بانکی به طور کامل برطرف شود گفت: همه بانک های کشور باید خود را آماده حضور موثر در بازارهای جهانی و اقتصاد بین الملل باشند.

ولي الله سيف در مصاحبه با این راديو اظهار داشت: ساختار بانكي کشور بايد خود را متناسب با تحولات مدرن بين المللي اصلاح كند و اميدواريم در دوره جديد بتوانيم هزينه هاي تمام شده خدمات پولی را كاهش دهيم.

وي همچنين از تدوين پيش نويس دو لايحه اصلاح قانون عملياتي بانكي بدون ربا و لايحه قانون بانك مركزي خبر داد و گفت: گروه مشترك بانك مركزي و وزارت اقتصاد اين دو لايحه را تدوين مي کنند و به زودي به دولت مي رود كه اميدواريم به سرعت در مجلس شورای اسلامی به تصويب نهايی برسد.

سيف افزود: در تدوين اين لوايح از تجارب گذشته كشور و همچنين از تجارب بين المللي استفاده كرديم و اميدواريم در دوره جديد كمترين چالش و مشكلات را در اجرای قوانين بانكداری کشور و نظارت بر نهادها و موسسات مالی داشته باشيم.

وي گفت: ما درباره امنيت سپرده هاي مردم در بانك ها و موسسات مالي حساسيت و نظارت لازم را داريم و عملكرد بانك هاي خصوصي و دولتي نگاه يكساني داريم و اجازه نمي دهيم در حق سپرده گذاران اجحاف شود همان طوري که در زمينه رعايت نرخ سود بانكي اين طور عمل شد.

رئيس كل بانك مركزی با بيان اين كه هرگز از سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي غافل نخواهيم شد گفت: بايد همه بانك ها و نهادهاي مسئول تلاش كنند كه شبكه بانكداري کشور كمترين آسيب را از تكانه های بين المللی بخورد و همزمان حمايت از توليد ملي در اولويت تخصيص منابع خواهد بود.

منبع: رادیو اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی