گوشی های دست دوم چقدر می ارزند؟+جدول قیمت

کدخبر: ۱۲۵۵۴۴
اگرچه برخی از کارشناسان و کاربران معتقدند، خرید کالاهای دست‌دوم در بازار دیجیتال ریسک بزرگی است و می‌تواند آنها را با دردسر همراه کند، اما با کمی گشت‌وگذار در این بازار می‌توان متوجه شد افرادی هستند که کالای موردنیاز خود را به صورت دست‌دوم خریداری می‌کنند.
سپیده معظمی:

از آنجا که برخی از کارشناسان و کاربران معتقدند، خرید کالاهای دست‌دوم در بازار دیجیتال ریسک بزرگی است و گاه آنها را با دردسر همراه می‌کند، اما با کمی گشت‌وگذار در این بازار می‌توان متوجه شد افرادی هستند که کالای موردنیاز خود را به صورت دست‌دوم خریداری می‌کنند.

آنها ترجیح می‌دهند تا به جای خریداری گوشی‌های نو با قیمت بالا، گوشی‌هایی که کارکرده‌اند اما برند و مدل خوبی دارند و با کارکرد آنها و عرضه مدل‌های جدیدتر از آن، از قیمت‌شان کاسته شده را با قیمتی کمتر بخرند. البته گاه این گوشی‌های کارکرده به دلیل مشکلات و خرابی فروخته می‌شوند و گاه ممکن است که فرد دارنده آن، به دلیل تعویض گوشی خود به مدل جدیدتر، اقدام به فروش آن می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، امروزه این امر در بسیاری از سایت‌ها نیز، شکل گرفته و روزانه آگهی‌های بسیاری به آمار این تلفن‌های همراه و دیگر وسایل دیجیتال که به صورتی اینترنتی خرید و فروش می‌شوند، افزوده می‌شود. البته اگر چه خرید و فروش در این سایت‌ها بدون واسطه صورت می‌گیرد ولی باید به کیفیت و اصل بودن کالا توجه بسیاری کرد.

یکی از فروشندگان در پاساژ علاءالدین اظهار کرد: ما فروشنده‌ها گوشی‌هایی را که سالم‌ترند و ایرادات خاصی ندارند، خریداری می‌کنیم تا در فروش آنها به مشکل برنخوریم.

او در خصوص بازار داغ کالاهای دیجیتال دست‌دوم گفت:‌ در حال حاضر مشتریانی هستند که برای خرید گوشی‌های دست‌دوم به اینجا مراجعه می‌کنند. آنها افرادی هستند که بیشتر مایلند گوشی‌هایی که  گران‌قیمت و به‌روز هستند را خریداری کنند اما به دلیل قیمت بالای این محصولات در بازار، ترجیح می‌دهند آنها را به صورت دست‌دوم خریداری کنند. او گفت: اما به طورکلی در خواست برای کالاهای نو بیشتر است.

او گفت: اگرچه به مشتریان توصیه می‌کنیم که گوشی‌های نو با قیمت پایین‌تر خریداری کنند اما بعضی تلفن‌های همراه هستند که ارزش خرید دارند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در بازار دیجیتال تنوع محصولات بالاست بعضی از کاربران هستند که پابه پای این بازار و جدیدترین محصولات پیش می‌روند. آنها به‌رغم خرید گوشی خود به تازگی، با ورود مدل جدید از برندی دیگر یا همان برند، علاقمندند تا گوشی‌ خود را بروز کنند و از جدیدترین مدل موجود در بازار استفاده کنند و به همین دلیل گوشی قبلی خود را می‌فروشند.

او گفت: اگر بتوانیم در هنگام خرید، تلفن‌همراهی را که سالم است و مشکلی برای آن ایجاد نشده را خریداری کنیم، به نفع ما خواهد بود. اما باز هم اگر این گوشی‌ها را از افرادی که می‌شناسیم خریداری کنیم بهتر است.

در این گزارش تعدادی از آگهی‌هایی که برای فروش موبایل‌های کارکرده و دست‌دومی که برای فروش گذاشته شده‌اند، آورده شده است که هم تلفن‌های ارزان‌قیمت و هم گران‌قیمت در آن موجود هستند.

فهرستی از قیمت و مشخصات برخی تلفن‌همراه‌های کارکرده در بازار (قیمت ها به تومان است)

کالا

قیمت نو در بازار (حدودی)

قیمت

مشخصات

Apple iPhone 6

2,200,000

1,950,000

فروش فوری -آیفون 6 16g نقره‌ای با کلیه لوازم در حد نو با قیمت توافقی

Apple iPhone 6 Plus - 16GB

2,400,000

2,200,000

دوتا تورفتگي در حد ميکرون طوري هست که به شدت بايد دقت کنيد تا پيدا کنید. دليل فروش هم اينه که با توجه به اينکه عکس و فيلم زياد ميگردم فضا کم ميارم. بسيار تميز نگه داري شده بدون مشکل ورژن 8.4 پارت نامبر lla- تمایلی به معاوضه ندارم

Samsung Galaxy Note Edge

2,000,000

1,800,000

32 گیگ مشکی استفاده نشده و نو ؛انلاک شده از اتریش خریدم .

GLX G5

460,000

380,000

گوشی سالم بدون تعمیر دارای دوعدد درب باطری یک عدد قاب ژله ای یک عدد گارد یک عدد رم 16گیگ کلاس 10

Sony Xperia TX

899,000

520,000

رنگ سفید- ظاهری و فنی سالم- فروش به دليل خريد iPhone

Apple iPhone 5s

1,725,000

1,000,000

حافظه 16 گیگابایت - سه بار تعمير شده اما الان سالمه .

دوربين جلوش يكم خط ميندازه تو عكس .يه ضربه هم به بالاي قابش خورده .

samsung Galaxy Ace S5830

280,000

180,000

مشکی رنگ- بدلیل داشتن قاب ژله ایی بسیار تمیز و سالم هست. قاب سفید رنگ پشت گوشی روهم دارم -شارژر و صفحه ضد خش و قاب ژله‌ایی

Sony Xperia Z3 Dual

1,530,000

1,100,000

گوشی 3 ماه کار کرده و بسیار سالم است.

Nokia Lumia 930

1,300,000

990,000

کاملا سالم فقط یک هفته اس خریدم.11 بار زنگ زدم فقط باهاش.

BlackBerry Passport

1,669,000

1,300,000

مشکی.در حد نو.بدون خط و خش.آنلاک فکتوری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید