اقتصادنیوز در گفت‌وگوهایی بررسی کرد:

ماجرای گرانی کاذب در بازار لوازم خانگی چیست؟

کدخبر: ۱۳۴۰۰۲
رئیس انجمن لوازم خانگی تهران موضوع افزایش قیمت برخی لوازم خانگی را رد می‌کند و مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز می‌گوید: قیمت‌های موجود در بازار برای محصولات جدید، افزایش قیمت نیست، بلکه قیمت واقعی محصولات جدید است.
ماجرای گرانی کاذب در بازار لوازم خانگی چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، برخی فروشندگان لوازم خانگی از افزایش شش درصدی دو برند خارجی خبر می‌دهند، در حالی که رئیس انجمن لوازم خانگی تهران می‌گوید این افزایش قیمت برای یکی از برندها آن هم برای محصولات جدیدش ایجاد شده است.

وی به اقتصادنیوز گفت که این افزایش قیمت برای برخی محصولات جدید سامسونگ صورت گرفته است و برخی فروشندگان از اینکه گفته‌اند همه کالاهای دو برند «ال‌جی» و «سامسونگ»  افزایش یافته است، بی‌انصافی کرده‌اند.

محمد طحان‌پور با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها از افزایش قیمت سایر برندهای لوازم‌خانگی در بازار اظهار کرد: در حال حاضر انبارها مملو از کالا است و جای هیچ نگرانی برای افزایش قیمت نیست.

در این باره مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به اقتصادنیوز گفت: قیمت‌های موجود در بازار برای محصولات جدید، افزایش قیمت نیست، بلکه قیمت واقعی محصولات جدید است، چرا که قیمت تمام شده این محصولات افزایش یافته است.
 
علیرضا خزاعی اظهارکرد: به دلیل افزایش قیمت تمام شده محصولات، قیمت مدل‌های جدید محصولات دو برند اعلام شده نسبت به قیمت‌های قبلی بیشتر به نظر می‌رسد.

وی دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید این محصولات را افزایش هزینه‌های کارخانجات، افزایش قیمت ارز، دریافتی‌های گمرکی و غیره عنوان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، چند وقت پیش، خبری مبنی بر افزایش قیمت دو برند خارجی لوازم خانگی اعلام شده بود که مسوولان در این بخش آن را تکذیب می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید