اقتصادنیوز از معاملات بورس تهران گزارش می‌دهد:

لیدرها به بازار برگشتند/رشد بورس در سایه بانکی‌ها و خودرویی‌ها

کدخبر: ۱۳۵۰۲۰
بورس تهران در جریان معاملاتی امروز تحت تاثیر اخباری مثبت با روندی صعودی آغاز به کار کرد که تحت تاثیر لیدرها این روند تا پایان معاملات تداوم یافت که در نهایت به رشد 327 واحدی شاخص کل انجامید که سرانجام این شاخص در محدوده 62هزار و 788واحدی آرام گرفت.
لیدرها به بازار برگشتند/رشد بورس در سایه بانکی‌ها و خودرویی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، انتشار خبرهای امیدوارکننده از جمله عقد قراردادهای جدید با کشورهای اروپایی، بازدید آلمانی ها از بورس تهران و درخواست آنها برای ارایه خدمات نرم افزاری، تعیین نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، بهانه‌هایی برای آغاز روندی مثبت در بازار سرمایه بود.

در این میان خودرویی‌ها، بانک‌ها و تجهیزاتی‌ها که اصلی‌ترین لیدرهای پس از رفع تحریم‌ها هستند، در رشد امروز بورس بی‌تاثیر نبوند و افزایش 0.52درصد شاخص تحت تاثیر نمادهای مپنا، خودرو،حکشتی و بانکهای تجارت و صادرات شکل گرفت؛ هرچند که در گروه‌های مذکور، حقوقی‌ها از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و عرضه‌های خود را افزایش دادند.

به طوریکه در معاملات امروز، معاملات بلوکی در چندین نماد رخ داد؛ بانک صادرات با معامله 174 میلیون سهم به ارزش بیش از 165میلیارد ريال، تاپیکو با بیش از 68 میلیون سهم به ارزش 150میلیارد ريال، پتروشیمی مبین با 65 میلیون سهم به ارزش بیش از 199.4میلیارد ريال، سرمایه‌گذاری غدیر با 63 میلیون سهم به ارزش 123 میلیارد و 480 میلیون ريال و تیپیکو با بیش از 42 میلیون سهم به ارزش 199.6میلیارد ريال از جمله این نمادها بودند.

در مجموع امروز بیش از یک میلیارد و 284 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ارزش 2هزار و 593 میلیارد ريال داد و ستد شد که نسبت به معاملات روز گذشته با رشد چشمگیری 45درصد حجم و 31درصدی ارزش روبرو شد.

در این روز دیگر شاخص‌های با اهمیت بازار نیز روندی مثبت داشتند؛ شاخص کل هم‌وزن با 109 واحد افزایش،شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 518 واحدی، شاخص بازار اول با رشد 258 واحدی و شاخص بازار دوم با 544 واحد افزایش روبرو شدند.

همچنین در بازار فرابورس نیز تمامی متغیرها با رشد روبرو شدند؛ در این روز شاخص فرابورس تحت تاثیر نمادهای پتروشیمی مارون، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با رشد 3.9 واحدی به رقم 704 واحد رسید، همچنین در مجموع این بازار بالغ بر 174 میلیون برگه اوراق بهادار در 20 هزار و 484 دفعه معاملاتی خرید و فروش شد که ارزش این دادوستدها به حدود یک هزار و 221 میلیارد ریال رسید.

در این روز فولاد هرمزگان جنوب با دادوستد 17 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد ریال بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس نیز هر ورقه اسناد خزانه اسلامی با رشد قیمت 388 ریالی به بهای پایانی 961 هزار و 910 ریال مورد مبادله قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید