کلینتون، برنده آخرین سه شنبه بزرگ آمریکا/ اوباما نامزدی هیلاری را تبریک گفت

کدخبر: ۱۴۵۴۳۵
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان به دنبال اعلام نتایج اولیه آخرین سه شنبه بزرگ در انتخابات درون حزبی، هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات را برنده این انتخابات خواند.
کلینتون، برنده آخرین سه شنبه بزرگ آمریکا/ اوباما نامزدی هیلاری را تبریک گفت

سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد: هیلاری کلینتون در سه ایالت نیوجرسی، نیومکزیکو و داکوتای جنوبی برنده شد و سندرز تاکنون توانسته است در داکوتای شمالی پیروز شود.

انتخابات درون حزبی در آخرین سه شنبه بزرگ روز گذشته هفتم ژوئن برابر با 18 خردادماه در شش ایالت کالیفرنیا، مونتانا، نیوجرسی، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برگزار شد.

به گزارش سی ان ان درایالت کالیفرنیا که تاکنون تنها 31 درصد آرا شمارش شده هیلاری کلینتون توانسته است 62.5 درصد آرا و سندرز نیز 36.4 درصد آرا را به دست آورد.

درایالت مونتانا نیز رقابت نزدیکی بین دو نامزد دمکرات درجریان است و درحالیکه تاکنون 51درصد آرا شمارش شده است سندرز با 48.2درصد از هیلاری کلینتون با 47.1 درصدآرا جلوتر است.

سی ان ان گزارش داد در پی اعلام نتایج اولیه آخرین سه شنبه بزرگ کاخ سفید در این خصوص بیانیه ای صادر کرد.

بنابراین گزارش اوباما به دو نامزد دمکرات دراین کارزار انتخاباتی تبریک گفت.

سی ان ان گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه به هیلاری کلینتون از اینکه توانسته است نامزدی خود ازحزب دمکرات را قطعی کند تبریک گفت و از برنی سندرز نیز تشکر کرد.

سی ان ان افزود قرار است سندرز با اوباما دیدار کند.

هیلاری کلینتون تا این لحظه ازشمارش آرا توانسته است دو هزار و 620 آرا نمایندگان را به دست آورد که این میزان بیش از حد نصاب دو هزار و 383 آرا نمایندگان برای تثبیت نامزد نهایی حزب دمکرات است.

برنی سندرز نیز تاکنون هزار و 726 آرای نمایندگان را بدست آورده است.

کلینتون بامداد چهارشنبه پس از موفقیت در انتخابات درون حزبی گفت: این برای نخستین بار در تاریخ کشور ما است که یک زن نامزد نهایی یک حزب اصلی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

مرحله اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوامبر (آبان) امسال برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید