سقوط 4 درصدی نفت در پی رشد شمار دکل‌های نفتی/ نفت آمریکا 44 دلار

کدخبر: ۱۴۸۵۱۴
با افت قیمت نفت در روز جمعه، پس از ثبت چهارمین هفته افزایش تعداد دکل‌های نفت در آمریکا و بیشترشدن نگرانی‌ها در خصوص عرضه مازاد جهانی، طلای سیاه افتی 4 درصدی را در هفته گذشته به ثبت رساند.
سقوط 4 درصدی نفت در پی رشد شمار دکل‌های نفتی/ نفت آمریکا 44 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در هفته گذشته قیمت نفت در معاملات آتی کاهش یافت، به طوری که ترس از عرضه بیشتر عراقی‌ها، باعث شد تا قیمت نفت برنت به پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر خود برسد. همچنین گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان می‌دهد که حفاران آمریکایی 14 دکل را در این هفته به خط تولید اضافه کردند تا تعداد دکل‌ها به 371 عدد برسد.

بازار نفت همچنان با مسئله عرضه مازاد دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند. تقویت موجودی ذخایر نفت و فرا رسیدن فصل نگهداری پالایشگاه و به تبع آن تقاضای کمتر نفت باعث کاهش قیمت نفت شده است. افزایش تعداد دکل‌های حفاری هم مزید بر علت شده است.
 
بر اساس این گزارش هر بشکه نفت برنت با افتی 4 درصدی در طول هفته 45 دلار و 69 سنت معامله شد. این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با 3.8 درصد کاهش به 44 دلار و 19 سنت رسید.

رشد دلار به بالاترین سطح چهار ماه اخیر نیز روی تقاضای نفت در میان دارندگان یورو و دیگر ارزها تاثیر منفی گذاشته است. انتظار می‌رود صادرات نفت عراق نیز در ماه جولای با رشد مواجه شود و این کشور عضو اوپک پس از دو ماه تاخیر در رشد، مجددا به روند صعودی بازگردد.
 
اوایل هفته گذشته، دولت آمریکا گزارش داد که موجودی ذخایر نفتی این کشور هفته گذشته به 519.5 میلیون بشکه رسیده که در طول تاریخ در این موقع از سال هیچگاه به این اندازه نبوده است.

روز پنجشنبه، معامله‌گران شرکت جن‌اسکیپ اعلام کردند که موجودی ذخایر تجاری نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما بیش از 725 هزار بشکه نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

سقوط قیمت نفت باعث شده تا معامله‌گران به صادرات نفت امریکا به اروپا روی‌ آورد. این در حالی است که عرضه نیجریه به بازارهای جهانی در حدود 700 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. میزان ذخایر نفت آسیا، اروپا و آمریکا در هفته گذشته با ثبت دومین هفته رشد خود 2.35 میلیون بشکه افزایش داشت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید