فروش 20 میلیارد تومان کالا در طرح خرید اعتباری/معرفی 7 دستگاهی که کارکنانش می‌توانند وام 10 میلیونی بگیرند

کدخبر: ۱۴۸۵۳۵
در حالی مهرماه سال گذشته دولت از متن کامل بسته خروج از رکود رونمایی کرد و طرح وام خرید کالا را در بانک‌ها به اجرا گذاشت که سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران از فروش 20 میلیارد تومان کالا در قالب طرح کارت اعتباری خرید کالای بادوام ایرانی از زمان اجرا تاکنون در کشور خبر داده است.
فروش 20 میلیارد تومان کالا در طرح خرید اعتباری/معرفی 7 دستگاهی که کارکنانش می‌توانند وام 10 میلیونی بگیرند

به گزارش اقتصادنیوز، مهر ماه سال گذشته دولت از متن کامل بسته خروج از رکود رونمایی کرد. با توجه به اینکه در سایه تحریم بنگاه‌های تولیدی کشور در فروش محصولات خود با مشکل روبه‌رو شدند، دولت در راستای تحریک تقاضای اعتباری اعلام کرد تا بخشی از منابع بانکی در شرایط موجود برای تحریک تقاضا اختصاص یابد. به طوری که در این سیاست‌ها اعطای تسهیلات خرید کالای مصرفی بادوام (از جمله اتومبیل) با ابلاغ بانک مرکزی مبنی بر تخصیص 20 درصد از تسهیلات اعطایی برای خرید کالاهای ایرانی و تخفیف در نرخ تسهیلات بانکی خرید کالا در صورت تسویه پیش از موعد در نظر گرفته شد.

از سویی طبق اطلاعیه مشترک بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شد کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری باشد که توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل 100میلیون ریال خواهد بود، از این طرح استفاده کند.

این در حالی است که سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران از فروش 20 میلیارد تومان کالا در قالب طرح کارت اعتباری خرید کالای بادوام ایرانی از زمان اجرا تاکنون در کشور خبرداده است. حمیدرضا غزنوی که در گفت‌وگو با رادیواقتصاد سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه افزون بر 100 شرکت ایرانی در این طرح مشارکت دارند، افزود: از مجموع فروش کالا در طرح اعتباری خرید سهم لوازم خانگی 86 درصد، نساجی 8 درصد، صنایع سلولزی و مبلمان 2 درصد، صنایع معدنی 1 درصد و کالای برقی و الکترونیکی مانند باطری ماشین 77 صدم درصد بوده است.

او همچنین با اشاره به اینکه از ظرفیت طرح کارت اعتباری خرید کالای بادوام ایرانی به درستی استفاده نشده است، اظهارداشت: متاسفانه به دلیل احتیاط بیش از اندازه و محدودیت‌های بسیار زیاد بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متاسفانه این طرح حرکت رو به رشدی نداشته و به نوعی زمین‌گیر شده است.

غزنوی در ادامه طرح تحریک تقاضای بازار را بهترین عامل برای خروج از بن بست رکود اقتصادی در کشور دانست و گفت: هم اکنون طرح خرید اعتباری در مسیر پویایی تولید و رشد اقتصادی بوده و تسهیلات اعطایی به این طرح قابلیت نقدشوندگی نداشته و پول به طور مستقیم به حساب تولیدکنندگان واریز می‌شود.

او افزود: کارکنان سازمان بازنشستگی کشور، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ثبت احوال و قوه قضاییه با مراجعه به هر شعبه‌ای که حقوق دریافت می‌کنند نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

غزنوی بیان کرد: در حال حاضر افزون بر 13 هزار فروشگاه در سطح کشور طرف قرارداد طرح خرید اعتباری بوده و کارکنان این هفت دستگاه می‌توانند نسبت به خرید کالاهای بادوام ایرانی از قبیل کالاهای برقی، سلولزی، نساجی، معدنی و لوازم خانگی به این فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید