روایت یک اتفاق بانکی/وقتی اهمال یک بانک منجر به جریمه مشتری می‌شود

کدخبر: ۱۴۸۵۵۶
یکی از مشتریان یک موسسه مالی روایت می‌کند که چطور کم‌کاری‌های این موسسه باعث جریمه شدن مشتریان می‌شود.
روایت یک اتفاق بانکی/وقتی اهمال یک بانک منجر به جریمه مشتری می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، یکی از مشتریان یک موسسه مالی روایت می‌کند که چطور کم‌کاری‌های این موسسه باعث جریمه شدن مشتریان می‌شود. متن کامل این نوشته که در اختیار اقتصادنیوز قرار گرفته را در زیر می‌توانید بخوانید:

«جدا از مصایب و مشکلاتی که برای اخذ وام کشیدم امروز به راحتی نمی‌توانم اقساط خود را پرداخت کنم و معمولا مشمول جرایدم دیرکرد می‌شوم.

من حدود 6 ماه است که از بانک ... وام گرفته ام و در این مدت با مشکلات زیادی برای پرداخت اقساط وام مواجه شده ام. اهم مشکلات بنده عدم امکان دسترسی به سایت و پرداخت الکترونیک اقساط است.در حالی که یکی از راحت ترین راه ها و در نقل و انتقال وجوه پرداخت های الکترونیک است اما متاسفانه به صورت مداوم و متوالی سایت این بانک قطع بوده و امکان پرداخت یر حضوری اقساط میسر نیست.

سایت این بانک معمولا در روزهای 25 تا 5 ماه آتی قطع بوده و پرداخت شتابی اقساط ممکن نیست. طی تماسهای چندین باره بنده به معاونت حسابرسی و بازرسی بانک نیز عنوان شده که این مشکل دائمی است و در این مقاطع جهت رسیدگی های مالی و بررسی ترازنامه بانک سایت مسدود می شود. در فرودین ماه سایت این بانک تا پنجم مسدود بود و در عین حال جرایم دیرکرد را طی این تاریخ را که تعطیلی رسمی هم بود ازبنده مطالبه کرد و در قسط بعدی از بنده دریافت کرد. این در حالی با توجه به این که سر رسید قسط بنده سوم بوده و باتوجه به اطلاعیه سایت این گونه تصور می کردم که بعد تعطیلات و با مراجعه حضوری می توان قسطم را پرداخت کنم اما متاسفانه بانک پیش دستی کرده و با ارسال اس ام اس به ضامن بنده در دوران تعطیلات سال نو ایشان را در جریان تاخیر اجباری بنده در پرداخت اقساط مطلع کرده واز ایشان خواسته که به بانک مراجعه کند!

با این حال بنده هفتم فروردین به بانک مراجعه کرده و حضور اقساط را پرداخت کردم اما متاسفانه مشمول جرایم دیرکرد شدم. در پی این مساله تماس های مکرری با معاونت اعتباری بانک برقرار شد و ایشان پاخ مشخصی در این باره ارائه نکردند و اعتراضات بنده مثمر ثمر واقع نشد. در عین حال کارشناسان بانک پیشنهاد می کنند که از طریق پرداخت حضوری اقدام به واریز وجه کنم. این در حالی است واریزنقدی هم عملا نقل و انتقال وجه از طریق شبکه بانکی بانکی دیگر است و شعب بانک تنها پذیرای کارت بانک یک بانک دیگر هستند. به جز این استثنا که تنها دارندگان کارت آن بانک خاص می توانند از پرداخت حضوری استفاده کنند، موضوع دیگری از سوی متصدیان بانک مطرح می شود و آن این است که پرداخت حضوری با تاخیر یک روزه در حساب مشتری بانک می نشیند؟!‌ آنها به بنده می گویند که همیشه یک روز قبل از سررسید اقساط و پیش از ساعت 12 از پرداخت حضوری استفاده کنم تا مشمول جرایئم دیرکرد نشوم ؟!

این در حالی است که این بانک شعب زیادی ندارد و عموما به خاطر این که کارمند هستم برای پرداخت حضوری اقتصاد مجبور به اخذ مرخصی می شوم و این در حالی است که با توجه به تاخیر محاسبه و جراثم دیرکرد که به دلیل کارآیی سیستم بانکی است مشمول جرایم دیرکردمی شود. امروز هم سایت قطع است. »

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید