تلاش سخت مقامات پولی چین برای تثبیت یوآن

کدخبر: ۱۴۸۵۹۳
بانک مرکزی چین با اضافه‌کردن کمک‌های گفتاری به نرخ مبادله ارزی، تلاش‌های خود را برای ثابت نگهداشتن بازارهای ارزی بیشتر می‌کند. این در حالی است که هفته گذشته یوآن به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار رسید.
تلاش سخت مقامات پولی چین برای تثبیت یوآن
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، چن یولو،‌ قائم‌مقام بانک مرکزی چین در کنفرانسی در پکن اعلام کرد: بانک مرکزی چین به سختی روی تثبیت یوآن در برابر سبد ارزهای دیگر کار خواهد کرد. مقامات دولتی چارچوب سیاست‌گذاری برای بازار خارجی یوآن و خدمات فرامرزی را بهبود خواهند داد.

اظهارات چن در حالی بیان شده که بانک مرکزی چین اعلام کرده که با تقویت نرخ مرجع روزانه به عنوان شاخصی برای رشد دلار، از سطح 6.7 یوآن به ازای هر دلار دفاع خواهد کرد. این موضوع باعث شد تا گمانه‌هایی زده شود که بانک مرکزی به سیاست‌های اعلام‌شده خود همراستا با بازار پایبند نیست.

گلدمن‌ساکس اعلام کرد: «در میان فشارهای فزاینده بر یوآن، نشانه‌های مداخله دولت روی نرخ ارز دیده می‌شود. افت یوآن روی جو حاکم اثرگذار بوده و در نتیجه موجب افزایش جریان‌های خروجی در ماه ژوئن شده است. خطر پرواز سرمایه به بازارهای مالی ناامن باعث شده تا استراتژی چین برای تضعیف یوآن به منظور مبارزه با کاهش صادرات و حمایت از رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا کمی پیچیده شود.»

بهبود بازار
در آخرین روز معاملات هفته گذشته، یوآن با رشدی 0.9 درصدی در برابر سبد 13 ارز دیگر بیشترین افزایش ارزش خود را در 5 روز گذشته تجربه کرد. ارز معامله‌شده در داخل، اولین رشد هفتگی خود را در برابر دلار از اوایل ماه ژوئن تجربه کرد. در اوایل ماه ژوئن، برای نخستین بار از سال 2010 هر دلار معادل 6.7 یوآن معامله شد.

چن اعلام کرد، مشکلاتی در بازار اوراق قرضه وجود دارد که باید حل شود و مقامات پولی با بازگشایی بازارهای مالی، حمایت از صادرکنندگان اوراق در خارج از کشور برای فروش اوراق قرضه یوآنی در داخل و حمایت از صادرکنندگان داخلی برای فروش اسکناس یوآن در خارج از کشور اعلام کرد.  

وی افزود: کشور فاز دوم سیستم پرداخت بین‌المللی چین (مکانیزمی که خدمات تصفیه‌ را فراهم می‌کند)‌، و همچنین همکاری مالی و پولی بین‌المللی را پیش خواهد برد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید