شورای عالی اداری تصویب کرد

تشکیل سازمانی جدید برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی / جهانگیری: هیچ دستگاهی نباید در مسیر توسعه صادرات مانع ایجاد کند

کدخبر: ۱۴۸۵۹۷
جلسه شورای عالی اداری عصر دیروز (شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مصوب شد که سازمانی برای مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی زیر نظر وزیر کشور تشکیل شود.
تشکیل سازمانی جدید برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی / جهانگیری: هیچ دستگاهی نباید در مسیر توسعه صادرات مانع ایجاد کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيري در این جلسه با اشاره به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در خصوص آسيب هاي اجتماعي و برگزاري جلساتي توسط ايشان با حضور سران قواي سه گانه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در اين جلسات بر لزوم تشكيل سازماني چابك و كوچك براي هماهنگي، رصد، نظارت و مديريت و ساماندهي آسيب هاي اجتماعي تاكيد داشتند كه لازم است هرچه سريعتر منويات ايشان را در اين خصوص محقق سازيم تا گامي در جهت كاهش آسيب‌هاي اجتماعي باشد.

معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به ارائه گزارشي مربوط به اصلاح مصوبه ساماندهي امور حمل و نقل مسافر و كالا در مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني كشور اظهار داشت: توسعه صادرات يكي از برنامه هاي اصلي دولت در سال جاري است و بايد مديريت يكپارچه در پايانه هاي مرزي كشور وجود داشته باشد و هيچ دستگاهي نبايد در مسير توسعه صادرات مانع ايجاد كند.

جهانگيري همچنين با قدرداني از خدمات قاضي زاده هاشمي و جليلي اعضاء ناظر شورايعالي اداري در دوره نهم مجلس شوراي اسلامي، عضويت سيد فريد موسوي و زهرا ساعي بعنوان اعضاء ناظر جديد در شوراي عالي اداري از سوي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به آنها تبريك گفت و برايشان در اين مسئوليت آرزوي موفقيت كرد.

در اين جلسه وزير كشور نيز با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري براي عملياتي كردن و پيگيري سياست هاي شوراي اجتماعي و نيز مقابله با آسيب هاي اجتماعي گفت: لازم است هرچه سريعتر سازماني عملياتي و چابك براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي تشكيل شود.

در اين جلسه كه وزراي دادگستري، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و استانداران تهران و زنجان نيز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد بر اساس تاكيدات مقام معظم رهبري، سازماني براي پيگيري و ساماندهي مسائل و آسيب هاي اجتماعي زيرنظر وزارت كشور تشكيل شود.

در اين نشست همچنين گزارشي از اصلاح مصوبه ساماندهي امور حمل و نقل مسافر و كالا در مبادي ورودي و خروجي مجاز زميني كشور ارائه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید