در پی تقویت قیمت فولاد به ثبت رسید

قیمت جهانی سنگ‌آهن در نقطه اوج 3 ماه اخیر

کدخبر: ۱۴۹۰۵۸
قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین با رشدی 3 درصدی به بالاترین سطح 3 ماه اخیر خود رسید.
قیمت جهانی سنگ‌آهن در نقطه اوج 3 ماه اخیر
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز،‌ با توجه به وقوع سیل در بخش‌های شمالی چین و اختلال در مسیرهای حمل ونقل و همچنین کاهش فعالیت کارخانه‌های فولادسازی با هدف کم‌کردن آلایندگی زیست‌محیطی، عرضه فولاد کمتر در چین به رشد قیمت این فلز کمک کرده است.

شرکت اف‌سی‌استون در گزارشی نوشت: «باورش سخت است، اما تولید فولاد چین به روند قدرتمند خود ادامه می‌دهد و با وجود پیش‌بینی‌ کاهش قیمت‌ها، روند قیمتی نیز نشانه‌هایی از ضعف در خود نمی‌بیند. برخی از قدرت ناشی از معضلات کوتاه مدتی است که قیمت فولاد و سنگ‌آهن با آن درگیر بودند.»
 
امروز هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 2.4 درصدی 479 یوآن (72 دلار) معامله شد. 

در بورس آتی شانگهای، قیمت هر تن میلگرد با رشدی 2 درصدی به 2493 یوآن رسید. افزایش قدرت فولاد باعث شده تا قیمت سنگ‌آهن با وجود افزایش ذخایر این کالای اساسی در بنادر چین همچنان بالا باقی بماند.
 
بر اساس آمار شرکت مشاوره استیل‌هوم، موجودی سنگ‌آهن وارداتی در بنادر چین در روز جمعه با ایستادن در پله 106.50 میلیون تنی در روز جمعه به بالاترین سطح خود از دسامبر 2014 رسید. موجودی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین در سال جاری 14 درصد افزایش داشته است.
 
بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 40 سنتی 58 دلار و 80 سنت معامله شد.

قیمت سنگ‌آهن در سال جاری رشدی 37 درصدی را تجربه کرده و حتی در ماه آوریل به قیمت 68 دلار و 70 سنتی به ازای هر تن نیز رسیده بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید