کشف سرنخ‌هایی درباره پول‌های بابک زنجانی/7 موضوعی که معاون بین‌الملل وزیر نفت با فعالان بخش خصوصی در میان نهاد

کدخبر: ۱۴۹۴۱۴
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در جمع نمایندگان بخش خصوصی درباره کشف سرنخ‌هایی از پرونده بابک زنجانی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برخی در داخل کشور تمایل ندارند پرونده «بابک زنجانی» تعیین تکلیف شود.
کشف سرنخ‌هایی درباره پول‌های بابک زنجانی/7 موضوعی که معاون بین‌الملل وزیر نفت با فعالان بخش خصوصی در میان نهاد

به گزارش اقتصادنیوز، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، در بیست‌وچهارمین نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، به ماجرای بابک زنجانی و بازگشت پول های گمشده در پرونده این فرد اشاره کرد و گفت: وزارت نفت به طور جدی به دنبال بازگشت این پول است، اما نمی‌داند کجاست. وزارت نفت از چندی پیش، یک شرکت خصوصی را موظف به پیگیری این پول‌ها در سه کشور تاجیکستان، مالزی و ترکیه کرده است؛ با اطلاعاتی که وزارت نفت در اختیار این شرکت قرار داده، سرنخ‌هایی نیز پیدا شده اما یکی از کارشناسان این شرکت پس از مراجعه به کشور، ممنوع الخروج شده است.

او همچنین طی توضیحاتی در خصوص ماهیت تدوین سند برجام و تعهدات طرفین پرونده هسته‌ای ایران، تصریح کرد که این سند به عنوان قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به ثبت رسیده و هیچ یک از طرفین نمی‌توانند به صورت یک‌جانبه آن را رد یا به صورت ناقص اجرا کنند. به گفته زمانی‌نیا، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و تغییر و تحولات در کاخ سفید، برجام به قوت خود باقی می‌ماند و حتی در صورت روی کار آمدن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌‌خواهان در انتخابات نوامبر 2016، آمریکا نمی‌تواند یک طرفه اجرای برجام را لغو کند.

آن طور که ایرنا گزارش داده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه اگرچه هر یک از گروه‌های حاکم در ایالات متحده، برجام را تفسیر کرده و به رای می‌گذارند، افزود: برجام و مفاد آن تداوم خواهد داشت و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا نیز دستخوش تغییر و تحول نخواهد شد. آن طور که در گزارش سایت اتاق تهران آمده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در این نشست پس از شنیدن سخنان و پرسش‌های فعالان اقتصادی نیز گفت: صحبت‌هایی که در این جلسه شنیدم من را به این نتیجه رساند که بخش‌خصوصی هنوز احساس می‌کند که فاصله‌اش با دولت در دوران پسابرجام نیز کوتاه و نزدیک نشده است.

زمانی‌نیا با بیان اینکه در طول دست‌کم 100سال اخیر، بخش خصوصی تجارب تلخی در حوزه نفت داشته است، افزود: به عنوان معاون وزیر نفت تلاش بیشتری می‌کنم که تعامل بدنه وزارت نفت با بخش خصوصی بهبود پیدا کند. وی در عین حال از بخش خصوصی خواست، دیدگاه‌ها و راهکارهای کارشناسی خود در حوزه نفت و انرژی را به صورت طرح و پروژه در اختیار وزارت نفت قرار دهد. او با بیان اینکه دید امیدوارانه‌ای نسبت به همکاری‌های آتی بخش‌خصوصی با وزارت نفت وجود دارد، گفت: اقدامات مناسبی در دست است و طی سه ماه آینده شاهد اقدامات بزرگی در حوزه نفت خواهید بود.

در این جدول اقتصادنیوز می‌توانید چکیده‌ای از مهم‌ترین بخش‌های اظهارات معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید