با انتخاب نمایندگان مجلس دهم

رئیس بانک مرکزی احمدی‌نژاد عضو شورای عالی بورس شد

کدخبر: ۱۴۹۴۴۶
نمایندگان مجلس دهم دو ناظر خود را در شورای عالی بورس و اوراق بهادار انتخاب کردند: محمدحسین حسین‌زاده‌ بحرینی، نماینده مشهد در مجلس که از طرفداران اقتصاد اسلامی است و محمود بهمنی، نماینده ساوجبلاغ و رئیس کل بانک مرکزی در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد.
رئیس بانک مرکزی احمدی‌نژاد عضو شورای عالی بورس شد

به گزارش اقتصادنیوز، انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی به عنوان ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار، در دستور کار جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس دهم قرار گرفت که محمدحسین حسین‌زاده‌ بحرینی، محمود بهمنی و محمد حسن‌نژاد، جهت انتخاب نمایندگان معرفی شدند.

بر این اساس از مجموع 175 رای ماخوذه، حسین زاده بحرینی با 123 رای و بهمنی با 104 رای به عنوان ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار شدند.

حسین زاده بحرینی، از پیشگامان اقتصاد اسلامی در مجلس است و جزو تهیه‌کنندگان اصلی طرح بانکداری بدون ربا در مجلس گذشته بوده است. محمود بهمنی نیز رئیس کل بانک مرکزی در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد است که در دوره دهم از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ به مجلس راه یافته است.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه امروز مجلس، انتخاب دو عضو ناظر در شورای عالی استاندارد به پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن هم در دستور کار قرار گرفت که حمیدرضا فولادگر ، محمد عزیزی به عنوان کاندیدا معرفی شدند و فریدون احمدی و محمدرضا نجفی نیز انصراف دادند.

در نهایت از مجموع 177 رای ماخوذه حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان با 152 رای و محمد عزیزی نماینده ابهر با 133 رای به عنوان اعضای ناظردر شورای عالی استاندارد انتخاب شدند.

نمایندگان همچنین نماینده ناظر مجلس در شورای عالی فضایی را انتخاب کردند.

مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت،‌ گفت که بر اساس رأی نمایندگان غلام‌محمد زارعی با 155 رأی از مجموع 171 نماینده حاضر به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی فضایی انتخاب شد.

انتخاب دو عضو ناظر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان و انتخاب مجلس نیز دیگر دستور کار نمایندگان بود.

بر این اساس از مجموع 183 رای، همایون هاشمی نماینده میاندوآب با 161 رای و احمد حمزه نماینده کهنوج با 128 رای به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تعیین شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید