طولانی‌ترین روند افزایش دکل‌های حفاری آمریکا در سال 2016

صنعت نفت شیل از بحران عبور کرد؟

کدخبر: ۱۴۹۴۷۹
حفاران نفت آمریکایی برای ششمین هفته متوالی تعداد دکل‌های خود را افزایش دادند تا طولانی‌ترین دوره افزایش تعداد دکل‌ها را در سال جاری به ثبت برسانند؛ موضوعی که نشان می‌دهد صنعت نفت شیل از بدترین رکود تاریخ خود نجات پیدا کرده است.
صنعت نفت شیل از بحران عبور کرد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام شرکت بیکرهیوز، تعداد دکل‌های حفاری آمریکا در هفته گذشته با رشد 7 عددی به 381 دکل رسید. حفاران از 24 ژوئن تاکنون 51 دکل را به بخش حفاری اضافه کرده‌ و فعالیت‌های حفاری در 9 هفته از 10 هفته گذشته افزایش داشته است. این رشد باعث شده تا قیمت نفت پس از رسیدن به اوج خود در ماه ژوئن مجددا کاهش پیدا کند.

جیمز ویلیامز،‌ رئیس اقتصاددانان WTRG در لندن،‌ آرکاناس اعلام کرد: «ما در یک ماه و نیم اخیر شاهد افزایش تعداد دکل‌ها بودیم؛ اما این موضوع تا همین چند روز پیش اثر نزولی روی قیمت‌ها نداشته است. تعداد دکل‌ها در یکی دو ماه گذشته متناسب با قیمت بوده است.»

اوج‌گیری قیمت نفت از پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر در ماه فوریه باعث شد تا حفاران آمریکایی مجددا تولیدات خود را از سر بگیرند. این در حالی است که از آغاز سال گذشته بیش از 1000 دکل نفتی از خط تولید خارج شده بودند. آخرین زمانی که تعداد دکل‌های حفاری شش هفته متوالی افزایش داشته جولای و آگوست 2015 بود.
کاهش بلندمدت تعداد دکل‌ها در نهایت منجر به کاهش تولید شد. تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به 29 جولای با افتی 55 هزار بشکه‌ای به 8.46 میلیون بشکه در روز رسید. ذخایر نفتی در کوشینگ اوکلاهاما، مرکز تحویل نفت خام نیز بیشترین افت شش هفته‌ اخیر خود را تجربه کرد.

مایک ویتنر، رئیس مرکز تحقیقات نفتی سوسیته جنرال در نیویورک اعلام کرد: «ما عرضه‌مازادی مشابه با سه‌ماهه نخست سال جاری را مشاهده نخواهیم کرد.» 

بیکرهیوز اعلام کرد دکل‌های گاز طبیعی نیز در این هفته با افتی 5 عددی به 81 دکل رسیده در حالی که دکل‌های متفرقه نیز با کاهش یک عددی به 2 دکل رسید تا تعداد کل دکل‌های نفت و گاز به 464 دکل برسد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید