طلا به پایین‌ترین سطح ماه آگوست رسید/ هر اونس 1337 دلار

کدخبر: ۱۴۹۴۹۹
پس از افت 2 درصدی در جلسه گذشته، طلا در نزدیکی پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود باقی ماند؛ این در حالی است که گزارش اشتغال قوی‌تر از انتظار آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره را توسط فدرال‌رزرو در سال جاری افزایش داده است.
طلا به پایین‌ترین سطح ماه آگوست رسید/ هر اونس 1337 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در ماه جولای، میزان اشتغال آمریکا برای دومین ماه متوالی بیش از حد انتظار افزایش یافت و دستمزدها بالا رفت که نشان از رشد اقتصادی سریع‌تر و بیشتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری شد.

هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه با افتی 0.4 درصدی یکهزار و 337 دلار و60 سنت معامله شد.
بارناباس گان تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد: «‌قیمت‌های طلا با فشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی کاهش یافته است. بله، اساس اقتصاد آمریکا رشد کرده است اما خطرات نزولی ناشی از برگزیت همچنان ناشناخته است. عدم اطمینان دیگری که ناظران بازار آن را رصد می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.»
 
وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، قیمت طلا ممکن است سطح مقاومتی 1339 دلاری را آزمایش کند، شانس شکستن این سطح زیاد خواهد بود و سطح مقاومتی بعدی 1346 دلار خواهد بود.

معامله‌گران و بانک‌داران وال‌استریت انتظار دارند که پس از آمار اشتغال قدرتمند در ماه جولای، فدرال‌رزرو نرخ بهره آمریکا را در سال 2016 افزایش دهد.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون‌ بهره‌ای چون شمش را افزایش داده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود.
 
دارایی‌های SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز جمعه با رشدی 0.73 درصدی به 980.34 تن رسید.
 
در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با افتی 0.3 درصدی و ثبت قیمت 19.60 دلاری پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود را تجربه کرد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 1146 دلار رسید و پلاتین بدون تغییر 693 دلار و 55 سنت به ازای هر اونس معامله شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید