تغییر مسیر نماگر بازار / افت 379 واحدی شاخص+جدول

کدخبر: ۱۴۹۵۵۰
شاخص کل بورس که از اواخر تیرماه روند صعودی به خود گرفته بود با تشدید عرضه‌ها در بازار روز گذشته، مسیر خود در بازار امروز دوشنبه را تغییر داد و در این بازار مسیری نزولی در پیش گرفت به طوریکه طی انجام معاملات در این روز 379 واحد کاهش یافت و ارتفاع 78 هزار و 324 واحد را برای خود ثبت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس که از اواخر تیرماه روند صعودی به خود گرفته بود با تشدید عرضه‌ها در بازار روز گذشته، مسیر خود در بازار امروز دوشنبه را تغییر داد و در این بازار مسیری نزولی در پیش گرفت به طوریکه طی انجام معاملات در این روز 379 واحد کاهش یافت و ارتفاع 78 هزار و 324 واحد را برای خود ثبت کرد. در بازار امروز نمادهای « فملی»، «وامید»،‌ «فولاد»، «شبندر» و «کگل» بیشترین تاثیر منفی و به ترتیب نمادهای «جم» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

در این راستا عظیم ثابت در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم عرضه‌ها در بازار روز گذشته، منفی بودن امروز بازار قابل پیش‌بینی بود. چرا که در روز گذشته انجام عرضه‌ها شدت گرفتند و از این رو انتظار داشتیم که همان عرضه‌ها در بازار امروز تداوم پیدا کنند که این پیش‌بینی محقق شد.

این کارشناس بازار سهام گفت: در این بازار سهام اصلی از جمله گروه‌های معدنی، فلزی،‌ پالایشگاهی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای منفی بودند، اما علت خاصی برای منفی امروز بازار وجود نداشت. حتی می‌‌توان روند بازار را طبیعی اتلاق کرد.

او گفت:  در حال حاضر باتوجه به اینکه دید کوتاه‌مدت در بازار حاکم است معمولا این عرضه‌ها توسط سرمایه‌‌گذاران برای شناسایی سود صورت می‌گیرد و طبیعی است زمانی که قیمت‌ها بالا می‌رود انگیزه برای خرید کم می‌شود و خریداران عقب‌نشینی می‌کنند.

ثابت افزود: همچنین از آنجا که بعضی شرکت‌ها به لحاظ تکنیکالی با رشد همراه بوده‌اند به نقطه‌های مقاومتی خود رسیده‌اند که این مساله بر روند بازار تاثیر‌گذار بوده است.

او گفت: اکنون خبر فاندامنتال نگران‌کننده‌ای که بر صنایع بازار اثرگذار باشد، وجود ندارد. حتی در بازارهای جهانی نیز، قیمت‌ها مقداری روبه بهبود بودند و معدنی‌ها وضعیت بهتری داشتند.

ثابت گفت: در شرایطی که روندی مطمئن که انتظار داشته باشیم در بازار اتفاق نیفتاده باید منتظر گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها و پایان سال مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری که یکم شهریورماه است، بمانیم که موضوعی زمان‌بر است پس باید نقدینگی خوبی به بازار وارد شود که رشد بازار شدت بگیرد. اما می‌بینیم که اخبار خاصی وجود ندارد و در این شرایط این نوسانات در بازار ادامه خواهد داشت اگرچه برآیند کلی بازار مثبت است .  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید