قیمت طلا تثبیت شد/ هر اونس 1333 دلار

کدخبر: ۱۴۹۵۶۹
در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به محرک‌های اقتصادی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی امیدوارند، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه در نزدیکی پایین‌ترین سطوح یک‌ هفته اخیر خود معامله شد.
قیمت طلا تثبیت شد/ هر اونس 1333 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر نسبت به روز گذشته یکهزار و 333 دلار و 60 سنت معامله شد.
   
ویان لای، ‌اقتصاددان بانک ملی استرالیا اعلام کرد: «قیمت طلا در حالت تدافعی قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در ماه دسامبر بالا رفته است. با وجود این، قیمت‌ها در آینده نزدیک افت چشمگیری نخواهند داشت.»
      
به دلیل صعود دلار آمریکا و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره و در حالی که کشورهای دیگر به دنبال افزایش محرک‌های مالی هستند، قیمت طلا با افت مواجه شده است.
  
شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد شش ارز اصلی دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد با رشد 0.1 درصدی 96.507 واحد گزارش شد.
    
جروم پاول، سیاست‌گذار فدرال‌رزرو اعلام کرد: «اقتصاد آمریکا با خطر فزاینده گیر افتادن در فاز طولانی مدت رشد آهسته روبروست وبه نرخ بهره‌ای پایین‌تر از آنچه  قبلا انتظار می‌رفت نیاز دارد.»
    
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که با بالارفتن نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بهره‌ای چون شمش کاهش یافته و دلار تقویت می‌شود.
 
دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.67 درصدی در روز دوشنبه به 973.81 تن رسید. همچنین بازارهای سهام آسیایی در روز سه‌شنبه بالاترین سطح یک سال اخیر خود را تجربه کردند.
   
در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره 19 دلار و 71 سنت معامله شد تا به نزدیکی پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود برسد.
    
قیمت هر اونس پلاتین با افتی 0.4 درصدی به یکهزار و 145 دلار رسید و پالادیوم با افتی 0.3 درصدی 687 دلار و 90 سنت به ازای هر اونس معامله شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید