سنگ‌آهن جهانی همچنان بر مدار صعود

کدخبر: ۱۴۹۵۸۹
قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین در روز سه‌شنبه پس از رسیدن بالاترین سطح دو سال اخیر، ثابت باقی ماند. حرکتی مشابه با قیمت فولاد که بعد از رسیدن به اوج چند ماهه در میان تقاضای قدرتمند تثبیت شد.
سنگ‌آهن جهانی همچنان بر مدار صعود
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، سود بالای فولادسازان چین تقاضای آنها را برای سنگ‌آهن تقویت کرده و موجب بالارفتن قیمت به بالاترین سطح خود از ماه مارس شده بود. روز دوشنبه هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری قیمتی بالاتر از 61 دلار داشت.

هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 0.7 درصدی 500.50 یوآن‌ (75 دلار) معامله شد. در ابتدای معاملات امروز سنگ‌آهن رشدی 2.8 درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرده بود که بالاترین رشد از آگوست 2014 بود.

در بورس آتی شانگهای،‌ هر تن میلگرد پس از رسیدن به سطح 2628 یوآنی (بالاترین سطح از 26 آوریل) اندکی افت کرد و در پایان معاملات امروز 2571 یوآن معامله شد.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامان‌ولث استرالیا اعلام کرد: «افزایش قیمت عمدتا نشان‌دهنده تقاضای بالای سنگ‌آهن بوده و این در حالی است که سود کارخانه‌های فولاد در چین همچنان در حال تقویت است.»

آمار گمرک در روز دوشنبه نشان داد، واردات سنگ‌آهن چین در ماه جولای نسبت به سال گذشته با رشدی 2.7 درصدی به 88.4 میلیون تن رسیده است. صادرات فولاد چین نیز با رشدی 5.9 درصدی نسبت به سال گذشته 10.3 میلیون تن گزارش شد و همچنین میزان کل صادرات در 7 ماه نخست سال با رشدی 8.5 درصدی به 67.4 میلیون تن رسید.
مورگان استنلی در گزارشی اعلام کرد: «با وجود اینکه تولید فولاد چین در ماه ژوئن به اوج خود رسید، پس از اینکه محموله‌های داخلی تحت تاثیر بارش شدید و سیل اخیر قرار گرفت، نیاز به سنگ‌آهن بیشتر احساس می‌شود.»

در حالی که ما انتظار داریم پس از پایان سیل و در میان رکود فصلی، واردات به تدریج کم شود، صادرات قدرتمند فولاد و اثر آن روی تقاضای سنگ‌آهن ما را شگفت‌زده کرده است.»

بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با 0.8 درصد افزایش قیمت در روز دوشنبه 61 دلار و 40 سنت معامله شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید