رشد کم‌عمق شاخص +نمودار

کدخبر: ۱۴۹۶۰۶
شاخص کل بورس که طی معاملات روز گذشته روند نزولی را تجربه کرد، در ابتدای بازار امروز سه‌شنبه، در مسیر مثبت قرار گرفت. اما طی انجام معاملات در این بازار، رفته رفته از شیب صعودی آن کاسته شد به طوریکه در نهایت رشد 43 واحدی را رقم زد و در ارتفاع 78 هزار و 368 واحد قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس که طی معاملات روز گذشته روند نزولی را تجربه کرد، در ابتدای بازار امروز سه‌شنبه، در مسیر مثبت قرار گرفت. اما طی انجام معاملات در این بازار، رفته رفته از شیب صعودی آن کاسته شد به طوریکه در نهایت رشد 43 واحدی را رقم زد و در ارتفاع 78 هزار و 368 واحد قرار گرفت. در بازار امروز نمادهای « فخوز»، «فملی»،‌ «فولاد» و «اخابر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «خودرو»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

احسان حاجی در این راستا به اقتصادنیوز گفت: مسیر حرکت بازار امروز با تغییر اندک ولی مثبت 43 واحدی شاخص کل دنبال شد. اگر نگاهمان به تغییرات بازار را صرفا به نمودار شاخص کل و تحلیل تکنیکی تغییرات این شاخص محدود کنیم باید گفت که فعلا بازار متوقف شده است.

این کارشناس بازار  سهام گفت: روز یکشنبه با یک رشد دیگر، نمودار شاخص رشد 6300 واحدی طی 32 روز کاری گذشته را تکمیل کرد و به حوالی 78800 واحد که مقاومت با اهمیتی محسوب می‌شود، (محدوده نارنجی رنگ در تصویر)  نزدیک شد. روز بعد در واکنش به این محدوده مقاومتی شاهد فشار فروش بیشتر و تمایل سهامداران به شناسایی سودهای گذشته بودیم و نهایتا این عکس العمل، افت 400 واحدی و تشکیل شمع پوششی منفی را برای دماسنج بازار رقم زد.

او گفت: بنابر این به نظر می‌رسد ادامه کار برای رشد بازار بعد از تثبیت شاخص، بالاتر از نوار نارنجی رنگ اتفاق خواهد افتاد و طبیعتا تا قبل از آن باید منتظر بازاری نوسانی و فرسایشی باشیم. این نوسانات بدلیل اینکه می‌توانند با فشار فروش و شناسایی سود همراه باشند پتانسیل افت بازار و اصلاح تا حوالی 76500 الی 77000 واحدی را ایجاد خواهند کرد.

حاجی معتقد است: اما نکته دیگری که باید به آن توجه کرد حجم معاملات بازار طی چند روز گذشته است. نقطه مغفول بازار طی چند ماه گذشته همین حجم پایین در معاملات روزانه و نبود پول در بازار بود. اما چند روز گذشته افزایش نسبی حجم معاملات و ورود پول جدید را داشتیم که می‌تواند اتفاق بسیار مثبتی برای سهامداران تلقی شود.

او افزود: این افزایش حجم در صورتی که تداوم پیدا کند می‌تواند حتی میزان و زمان اصلاح ذکر شده را دچار تغییر کرده و آن را کوتاه‌تر نماید.





اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید