اقتصانیوز خبر می‌دهد

جلسه هیات امنای صندوق توسعه؛ شنبه در دفتر روحانی/ هیات عامل تکمیل می‌شود

کدخبر: ۱۴۹۶۲۳
نشست هیات امنای صندوق توسعه ملی به منظور تعیین چهار عضو دیگر هیات عامل صندوق روز شنبه آینده در دفتر رئیس جمهور تشکیل می‌شود.
جلسه هیات امنای صندوق توسعه؛ شنبه در دفتر روحانی/ هیات عامل تکمیل می‌شود

اقتصادنیوز کسب اطلاع کرد که نشست هیات امنای صندوق توسعه ملی هفته آینده در دفتر رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد و به زودی از میان 10 گزینه مطرح شده، نام چهار نفر به عنوان اعضای جدید هیات عامل صندوق اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نشست هیات امنا، ساعت 10 صبح شنبه آینده در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.

به گزارش اقتصانیوز، رئیس‌جمهور هفته گذشته طی حکمی احمد دوست‌حسینی را به عنوان عضو و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد و دو روز بعد نیز دوست‌حسینی با حضور محمدباقر نوبخت و ولی‌الله سیف در صندوق توسعه ملی معارفه شد. در جلسه معارفه، دوست‌حسینی از اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی خواست هرچه زودتر برای تعیین تکلیف سایر اعضای هیات عامل تصمیم‌گیری کنند.

با این حال طی روزهای گذشته برخی انتقادها درباره روند انتصاب رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح شده بود. از جمله از سوی دادستان کل کشور که روش عمل‌شده برای انتصاب دوست‌حسینی را مغایر قانون دانست و گفته بود: قبل از اینکه رئیس صندوق انتخاب شود باید پنج نفر عضو هیات عامل شناسایی شوند و یکی از این افراد به عنوان رئیس صندوق توسعه ملی انتخاب شود.

محمدجعفر منتظری افزوده بود: نه جلسه هیات امنا تشکیل شده است و نه این پنج نفر معرفی شده اند و یک دفعه با صورتجلسه ای که دست به دست شده بود مواجه شدیم مبنی بر اینکه آقای دوست حسینی انتخاب شده است. ما به این مساله اعتراض کردیم و بعد که توجه نکردند مجدد نامه‌ای به ریاست جمهوری نوشتیم که باز توجهی نشد.

البته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد -که هر دو از اعضای هیات امنای صندوق هستند- بر قانونی بودن روند انتخاب دوست‌حسینی به عنوان رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد دولت با برگزاری جلسه هیات امنا و انتخاب سایر اعضای هیات عامل در اولین فرصت قصد دارد نقطه پایانی بر حاشیه‌های ایجاد شده بر سر این موضوع بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید