در گفت‌وگویی بررسی شد

رفت و برگشت نماگر بازارسرمایه نشانه چیست؟/انتظار بهبود گزارش‌های شرکت‌ها در آینده

کدخبر: ۱۴۹۷۰۷
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است:زمانی بازار سرمایه رونق می‌گیرد و به دوام و بقای خود ادامه می‌دهد که در این زمینه سیاست‌های مناسب اتخاذ شود و اینکه گزارش‌ها از کارکرد این سیاست‌ها حمایت کنند .
رفت و برگشت نماگر بازارسرمایه نشانه چیست؟/انتظار بهبود گزارش‌های شرکت‌ها در آینده

محمدعلی احمدزاد اصل در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: پایان فصل مجامع، مشخص شدن وضعیت شرکت‌ها و همچنین انتظار بهبود گزارش‌های جدید در آینده شرکت‌ها عواملی هستند که باعث شده این روزها شاخص بورس تاحدودی از ریزش گذشته فاصله بگیرد. در حالی که تصمیمات مدیران برای آینده شرکت‌ها اعلام شده، انتظار می‌رود، گزارش‌های جدید حاکی از نکات مثبت برای سهم صنایع مختلف باشد. این امید در میان سهام‌داران باعث شده اقبال عمومی نسبت به بازار بیشتر شود. در نتیجه این تحرک به نسبت خوب هم، موجب رشد شاخص در روزهای اخیر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار نیز، عاملی دیگر برای رونق بازار سرمایه است؛ با توجه به اینکه ریاست جدید بر این بازار اشراف دارد و جهت‌گیری ویژه نسبت به صنایع حاضر در بورس ندارد، انتظار می‌رود این فرد مسائل و موضوعات بازار سرمایه را به خوبی درک کند و در این باره، تصمیم‌گیری عقلایی، اقتصادی و بازار محور که منجر به توسعه و رونق بازار می‌شود، داشته باشد.

او گفت: بنابراین می‌توان انتظار بازاری مطلوب، همراه با عقلانیت و منطق مالی مناسب در آینده داشت. بازاری که در آن شفافیت اطلاعات وجود داشته باشد، از محدودیت‌های غیرساختاری کاسته شود، انسجام بیشتری در رویه‌ها و سیاست‌های کلی این بازار به چشم بخورد.

این فعال بازار سهام بیان کرد: در حال حاضر، فصل مجامع به اتمام رسیده، تصمیمات گرفته شده است. با توجه به سیاست‌هایی که در پسابرجام در نظر گرفته شده از جمله کاهش نرخ سود بانکی، قانون حمایت از تولید، موضوعاتی که به خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با الزامات توسعه بازار سرمایه در نظر دارد و...، امید نسبت به گزارش‌های مناسب در آینده افزایش یافته است.

او ادامه داد: علاوه بر این مسائل، بازار سرمایه نیز، برای رشد و توسعه ظرفیت‌های بسیاری دارد. به خصوص اگر ابزارهای متنوع در این بازار به کار گرفته شوند و زیرساخت‌های لازم برای اجرای سیاست‌های موجود چه به لحاظ مدیریتی و چه به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شود، در سال پایانی دولت تدبیر و امید شاهد رشد مناسب و معقول در بازار سرمایه می‌شویم.

احمدزاده اصل معتقد است: به هرحال زمانی بازار سرمایه رونق می‌گیرد و به دوام و بقای خود ادامه می‌دهد که در این زمینه سیاست‌های مناسب اتخاذ شود و اینکه گزارش‌ها از کارکرد این سیاست‌ها حمایت کنند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید