بر اساس گزارش سایت معتبر «مکانیک شما»

خودروهای کدام برندها بیشتر سابقه روشن نشدن دارند؟

کدخبر: ۱۴۹۷۱۷
روشن نشدن خودرو قطعاً برای مالک و تولیدکننده یک کابوس وحشتناک است. شاید هیچ‌چیز به اندازه روشن نشدن خودرو هنگامی که برای رفتن به سوی مقصد عجله دارید، شما را عصبی نکند.
خودروهای کدام برندها بیشتر سابقه روشن نشدن دارند؟

به گزارش اقتصادنیوز، زمانی را تصور کنید که سفر مهمی پیش رو دارید اما خودرو شما روشن نمی‌شود. نه با استارت اول، نه با استارت دوم و نه حتی با استارت‌های دیگر. این اتفاق می‌تواند کاخ رویاهای شما را ویران کند. هر چند تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که امکان روشن نشدن خودرو به دلیل عیب‌های احتمالی استارت به حداقل رسیده اما گزارش سایت yourmechanic (مکانیک شما) نشان می‌دهد هنوز کابوس این بی‌آبرویی، خواب خودروسازان را آشفته می‌کند.

نکته جالب توجه در گزارش yourmechanic این است که سه خودرو از پنج برند ابتدای این بررسی دیگر تولید نمی‌شوند و به نفرین روشن نشدن گرفتار آمده‌اند. توقف تولید سه برند از پنج برند اول فهرست، نشان می‌دهد روشن نشدن خودرو، خطایی غیرقابل ‌چشم‌پوشی برای بازار است. با این حال در فهرست ارائه‌شده، با وجود حضور تولیدکنندگان خودروهای گران‌قیمتی چون مرسدس بنز، لندرور و بی‌ام‌‌و، نامی از برندهای لوکس خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا، هوندا، میتسوبیشی و نیسان برده نشده است. تحلیلگران خودرو معتقدند آنچه برای مشتری اهمیت زیادی دارد، گزارش خرابی خود خودرو است و نه برند تولیدی آن. بنابراین در جدولی که yourmechanic تهیه کرده، به تفکیک خودرو به گزارش رسوایی روشن نشدن خودروها پرداخته شده است.

بدترین خودرو در این زمینه هیوندایی تیبورون است که 26 برابر میانگین دیگر برندها سابقه روشن نشدن را دارد و حضور خودروهای دیگر مانند هامر و کرایسلر سبرینگ دلیل موجهی است بر این حقیقت که بیشتر خودروهای اول فهرست، تولیدشان متوقف شده است. بعد از 10 خودرو اول خودروهایی از کمپانی‌های لوکسی چون بی‌ام‌و و مرسدس بنز وجود دارند.

از زمانی که صنعت خودرو شکل گرفته، بحث مالکیت، قابل اعتماد بودن و هزینه‌های جاری آن موضوعاتی حائز اهمیت بوده‌اند، این اطلاعات به ما نشان داد بعضی خودروسازان مانند خودروهای ژاپنی برای حفظ آبرو و اعتبار کیفی خود زنده هستند و بعضی‌ها برای لوکس و خاص بودن در مواردی از کیفیت چشم‌پوشی می‌کنند و بعضی خودروسازان نیز به راستی تنها شایسته انقراض هستند. و در پایان گرچه نوع رانندگی و میزان مسافت طی‌شده تاثیر زیادی روی هزینه خودرو دارد، اما در بهترین شرایط هم، میانگین هزینه نگهداری خودرو از میانگین قیمت خودروها بالاتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید