رشد موجودی ذخایر آمریکا باعث افت قیمت نفت شد/ نفت آمریکا 41 دلار

کدخبر: ۱۴۹۷۳۴
در پی تشدید نگرانی از عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی (ناشی از افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا و رکوردزنی تولید نفت عربستان) قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.
رشد موجودی ذخایر آمریکا باعث افت قیمت نفت شد/ نفت آمریکا 41 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با افتی 17 سنتی نسبت به جلسه گذشته 41 دلار و 54 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 12 سنت کاهش به 43 دلار و 93 سنت رسید.
 
پس از انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 5 آگوست 1.1 میلیون بشکه افزایش یافته است قیمت نفت به سرعت کاهش یافت. تحلیلگران مورد بررسی رویترز انتظار کاهش یک میلیون بشکه‌ای موجودی نفت خام را داشتند.

بانک ANZ اعلام کرد: «ذخایر نفت خام با رشدی 1.06 میلیون بشکه‌ای به 523.6 میلیون بشکه رسیده است. رشد غیرمنتظره ناشی از کاهش نرخ عملیاتی پالایشگاه‌هاست که با 1.1 درصد کاهش به 92.2 درصد ظرفیت آنها رسیده است.»
 
این بانک افزود: «خبرهای ناامید کننده از طرف عرضه نیز روی بازار فشار وارد کرده است، عربستان سعودی در ماه جولای تولید روزانه خود را به 10.67 میلیون بشکه در روز رسانده است.»

با وجود این، تحلیلگران دیگر اعلام کردند که رکوردزنی تولید عربستان به دلیل برطرف کردن تقاضای داخلی و اختلالات عرضه در جاهای دیگر بوده و علت این روند نزولی بازار نبوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید