آمارهای جدید دولتی از بیکاری/وجود 7 میلیون نفر بیکار/4 میلیون بیکار بدون مهارت‌اند

کدخبر: ۱۴۹۷۸۰
در حالی که آخرین آمار سالانه مرکز آمار ایران حاکی از وجود 2.7 میلیون نفر بیکار در کشور است، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد بیکاران کشور را شش تا هفت میلیون نفر اعلام کرد.
آمارهای جدید دولتی از بیکاری/وجود 7 میلیون نفر بیکار/4 میلیون بیکار بدون مهارت‌اند

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که آخرین آمار سالانه مرکز آمار ایران حاکی از وجود 2.7 میلیون نفر بیکار در کشور است، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد بیکاران کشور را شش تا هفت میلیون نفر اعلام کرد.

آن طور که آخرین آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در سال گذشته نرخ بیکاری کشور 11 درصد و تعداد بیکاران کشور دو میلیون و 729 هزار نفر بوده است. از این تعداد یک میلیون و 646 هزار بیکار15 تا 29 سال سن دارند.

در همین حال روز گذشته معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: اکنون بین شش تا هفت میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که 30 درصد آن را جوانان تشکیل می‌دهند و چهار میلیون نفر از این تعداد فاقد آموزش و مهارت هستند.

آن طور که ایرنا گزارش داده، حجت الله میرزایی در سومین همایش گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور همچنین توضیح داده است: در شرایط اقتصادی کنونی کشور تقاضا برای کار بسیار و کارفرما اندک است، از طرفی متقاضیان برای اشتغال شرایط غیر منطقی دارند که این امر شرایط را وخیم می‌کند. اشتغال را باید از سال نخست در دانشگاه برای دانشجویان فراهم کرد تا کارآفرینی در جامعه قوت بیشتری پیدا کند.

علاوه بر این مقام مسوول پیش از این در فروردین ماه امسال رئیس وقت پارلمان بخش خصوصی کشور هم تعداد بیکاران را بیش از آنچه که مرکز آمار ایران محاسبه کرده، اعلام کرده بود.

23 فروردین ماه امسال محسن جلال‌پور با اعلام آمار متفاوت از مرکز آمار ایران، از ورود 150 نفر در هر ساعت به بازار کار خبر داده و گفته بود: هم‌اکنون بیش‌از پنج میلیون بیکار داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید