رشد 6 درصدی قیمت نفت در یک‌هفته/ نفت آمریکا 44 دلار

کدخبر: ۱۴۹۸۱۷
با رشد 2 درصدی قیمت نفت در روز جمعه، این کالای اساسی بزرگترین رشد هفتگی خود را از ماه آوریل 2016 به ثبت رساند. این در حالی است که اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر اقدام احتمالی به منظور کمک به تثبیت بازار، موجب صعود قیمت شد.
رشد 6 درصدی قیمت نفت در یک‌هفته/ نفت آمریکا 44 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه آمار نشان داد که حفاران نفتی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی تعداد دکل‌ها را افزایش داده‌اند، رشد قیمت اندکی محدود شد. این افزایش 17 عددی تعداد دکل‌ها، طولانی‌ترین روند صعودی تعداد دکل‌ها در دو سال اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با رشدی در حدود 6 درصدی در طول هفته به 46 دلار و 97 سنت رسید. هر بشکه نفت آمریکا نیز با 6 درصد افزایش قیمت 44 دلار و 49 سنت معامله شد.
 
روز پنجشنبه و پس از اینکه وزیر انرژی عربستان اعلام کرد تولیدکنندگان نفت در نشست ماه آینده در الجزایر، باید در خصوص اقدام مشترکی برای تثبیت قیمت نفت به بحث و تبادل نظر بپردازند، قیمت نفت رشدی 5 درصدی را تجربه کرد.
 
کامرزبانک در یادداشتی اعلام کرد: «با وجود چنین توافقی، اجرایی شدن آن به تنهایی موجب کاهش ترس از ادامه داشتن جنگ قیمتی اوپک خواهد شد.»

قیمت نفت نسبت به سطح زیر 40 دلاری نفت آمریکا در هفته گذشته بهبود یافته، اما این قیمت‌ها همچنان 12 درصد پایین‌تر از اوج ماه ژوئن قرار دارند. این در حالی است که پر بودن ذخایر نفتی و پیشی‌گرفتن تولید از مصرف روی بازارها فشار وارد کرده است.
 
تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری RBC اعلام کردند: «با وجود رشد اخیر قیمت، ما معتقدیم که بازار نفت همچنان در قلمرو فروش مازاد قرار دارد.»
 
به عنوان آخرین نشانه برای اینکه صادرکنندگان به منظور سهم بیشتر حاضر به فروش ارزان‌تر هستند، ایران قیمت فروش رسمی ماه سپتامبر نفت سبک خود به آسیا را 1.30 دلار برای هر بشکه کاهش داد.

معامله‌گران اعلام کردند که تولید نفت چین در ماه جولای 8.1 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح 5 سال اخیر خود (16.72 میلیون تن) رسیده است. این موضوع علاوه بر افزایش قیمت بدان معناست که بزرگترین اقتصاد آسیا باید نفت خام بیشتری وارد کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید