صندوق بین‌المللی پول مطرح کرد

پیش‌بینی رشد 3 درصدی اقتصاد کره‌جنوبی در سال 2017

کدخبر: ۱۴۹۸۳۵
صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقتصاد کره‌جنوبی در سال جاری 2.7 درصد و در سال آینده 3 درصد رشد خواهد داشت که این رشد ناشی از سیاست‌های تسهیل پولی و مالی اخیر در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا خواهد بود.
پیش‌بینی رشد 3 درصدی اقتصاد کره‌جنوبی در سال 2017
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در بیانیه صندوق بین‌المللی پول آمده است: کره جنوبی، فضای مالی قابل‌قبولی برای مدیریت چالش‌های پیش‌روی رشد نظیر پیر‌شدن جامعه و بدهی خانوار بالا دارد. این صندوق اعلام کرد: هزینه‌های اجتماعی می‌تواند فقر را کاهش داده و به مصرف کمک کند. کره‌جنوبی باید دخالت در بازار ارز را محدود کند. با این شرایط، اقتصاد کره‌جنوبی در سال جاری رشدی 2.7 درصدی و در سال 2017 معادل 3 درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

دولت و بانک‌مرکزی کره جنوبی در ماه‌های اخیر با هزینه اضافی 11 هزار میلیارد وونی (10 میلیارد دلاری) اقداماتی را برای افزایش رشد انجام دادند. همچنین بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن بازارها را شگفت‌زده کرد. پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای رشد اقتصادی مشابه با بانک مرکزی بوده که نرخ بهره اصلی را در حد پایین 1.25 درصدی نگاه داشته است.

در این بیانیه آمده است، افزایش هزینه‌های اجتماعی در میان مدت می تواند به کاهش فقر و نابرابر کمک کرده و با تقویت مصرف و افزایش بهره‌وری منجر به تعادل مجدد اقتصاد شود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین خواست تا مقامات پولی کره جنوبی اجازه دهند نرخ مبادله وون منعطف‌تر شود. آنها معتقدند به منظور حل شرایط بی‌نظمی موجود در بازار، کره‌جنوبی باید مداخله ارزی خود را کاهش دهد. مقامات دولت و بانک‌مرکزی اعلام کردند هرگونه مداخله‌ای در بازار ارز همواره محدود بوده و به زمان و اندازه هرگونه اقدامی به منظور بهبود بازار ارز هیچ اشاره‌ای نکردند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید