انتصاب رسمی اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی/ تایید ریاست دوست‌حسینی / حمید تهرانفر، علیرضا صالح، حمیدرضا تیموری و علیرضا ساعدی اعضای جدید هیات عامل صندوق شدند

کدخبر: ۱۴۹۸۳۷
با تشکیل جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی، اعضا و رئیس هیات عامل این صندوق رسما انتخاب شدند تا مهر پایانی بر حاشیه‌های ایجادشده حول این صندوق پس از ماجرای فیش‌های حقوقی، استعفای هیات عامل قبلی و انتخاب اولیه رئیس جدید هیات عامل زده شود.
انتصاب رسمی اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی/ تایید ریاست دوست‌حسینی / حمید تهرانفر، علیرضا صالح، حمیدرضا تیموری و علیرضا ساعدی اعضای جدید هیات عامل صندوق شدند

به گزارش اقتصادنیوز در جلسه امروز هیات امنای صندوق توسعه ملی که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، احمد دوست حسینی، علیرضا صالح، حمید تهرانفر، حمیدرضا تیموری و علیرضا ساعدی به‌عنوان اعضای جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب شدند. همچنین با رای اعضا احمد دوست‌حسینی به‌عنوان رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شد.

برگزاری جلسه هیات امنای صندوق توسعه و انتخاب ریاست و اعضای آن در حالی امروز با حضور افرادی چون حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور برگزار شد که پیش از این احمد دوست حسینی دهم مرداد ماه حکم ریاست خود بر صندوق توسعه ملی را از روحانی دریافت کرده بود. اما این انتصاب با برخی از واکنش‌ها ازجمله واکنش دادستان کل کشور مواجه شده بود.

محمدجعفر منتظری شیوه انتخاب دوست حسینی را مغایر قانون دانسته و گفته بود «قبل از اینکه رئیس صندوق انتخاب شود باید هیئت عامل انتخاب شوند که 5 نفر هستند و باید در هیئت امنا شناسایی شوند تا مشخص شود واجد شرایط هستند یا خیر، سپس از بین این افراد یک نفر به‌عنوان رئیس انتخاب می‌شود. این در حالی است که جلسه هیئت امنا تشکیل نشده و این پنج نفر معرفی نشدند اما یک‌مرتبه با صورت‌جلسه‌ای مواجه شدیم که به‌صورت دستی آن را گرداندند و در آن مطرح شده بود آقای دوست‌حسینی به‌عنوان رئیس صندوق توسعه ملی انتخاب شده است. »

دادستان کل کشور از نامه‌نگاری با رئیس جمهور خبر داده بود. اکنون به نظر می‌رسددولت برای حل این مشکل و رفع هرگونه شائبه جلسه هیات امنای صندوق را برگزار کرده و 5 عضو هیات عامل شامل احمد دوست حسینی، علیرضا صالح، حمید تهرانفر، حمید رضا تیموری و علیرضا ساعدی را انتخاب و سپس احمد دوست حسینی را به عنوان رئیس صندوق برگزیده است.

آن‌طور که دوست حسینی به ایرنا خبر داده این جلسه با حضور بیشتر اعضای هیات امنای صندوق و از جمله دادستان کل کشور برگزار شده است و به این ترتیب انتخاب دوست حسینی وجهه قانونی گرفته است.

حمید تهرانفر در کارنامه خود معاون نظارتی سابق بانک مرکزی را دارد؛ وی چندی پیش به عنوان قائم مقام بانک صادرات ایران منصوب شده بود. علیرضا صالح نیز تا پیش از این، معاونت امور مجلس، استان ها و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده داشت.

حمیدرضا تیموری دیگر عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی، سابقه فعالیت در دیوان محاسبات کشور را دارد و پیش از این معاون پارلمانی دیوان بود. علیرضا ساعدی که به عضویت هیات عامل صندوق توسعه ملی درآمده است، پژوهشگر اقتصادی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید