عباس آخوندی خبر داد:

راه‌اندازی کترینگ ۱۲ میلیون یورویی با مشارکت اتریشی‌ها/قطارهای بالای ۴۵ سال از رده خارج می‌شوند/ناوگان ریلی امسال ۱۰ سال جوانتر می‌شود

کدخبر: ۱۴۹۹۳۲
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در آذر ماه امسال قطارهای بالای ۴۵ سال از رده خارج می‌شوند و با این اقدام ناوگان ریلی کشورمان امسال ۱۰ سال جوانتر می‌شود.
راه‌اندازی کترینگ ۱۲ میلیون یورویی با مشارکت اتریشی‌ها/قطارهای بالای ۴۵ سال از رده خارج می‌شوند/ناوگان ریلی امسال ۱۰ سال جوانتر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، امروز کترینگ بین‌المللی دونا به عنوان بزرگترین کترینگ خاورمیانه با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی؛ فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در تهران و محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. کترینگ به صنعت پذیرایی، آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در یک محل و ارایه آن در محلی دیگر گفته می شود که اغلب در صنعت حمل و نقل مسافر اعم از هواپیمایی، قطار و جاده شناخته شده است.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه با افتتاح کترینگ قطار نه فقط یک بنگاه اقتصادی افتتاح شده بلکه آغازی برای ارتقای سطح خدمات رسانی است، اظهار کرد: مسافران ایرانی باید از خدمات در سطح بین‌المللی بهره‌مند شوند و این آغازی برای تحقق اهداف ما است.

آن طور که مهر گزارش داده، آخوندی با اشاره به سرمایه‌گذاری اتریشی - ایرانی برای ایجاد این کترینگ گفت: با ورود سرمایه‌گذاران خارجی قدرت رقابت در حوزه حمل و نقل ریلی افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما این است که رقابت بین هواپیما و ریل ایجاد شود، گفت: نتیجه رقابت بین انواع حمل و نقل‌ها، آسایش بیشتر مسافران است.

وی ادامه داد: پس از برجام شاهد آغاز سرمایه‌گذاری‌های مختلف و متعدد در حوزه حمل و نقل بودیم و این اعتماد و سرمایه اجتماعی در ایران باید فراهم شود تا سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه خود را وارد چرخه درازمدت اقتصادی ایران بکند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران اتریشی و ایرانی برای راه‌اندازی این کترینگ ۱۲ میلیارد یورو سرمایه وارد حوزه ریلی کرده‌اند، گفت: این سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال افتتاح شعب دیگری در ایران هستند.

آخوندی همچنین با اعلام اینکه تاکنون ۱۷ رام قطار توسط شرکت واگن‌پارس ساخته شده است و تا سه ماه آینده چند رام قطار دیگر را هم وارد ناوگان ریلی کشورمان می‌کنیم، افزود: سال گذشته توانستیم ناوگان بالای ۵۵ سال را از رده خارج کنیم که در بین آنها قطارهایی با سن ۶۴ سال هم در سیر بودند که از رده خارج شدند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آذرماه امسال هم قطارهای بالای ۴۵ سال از رده خارج می‌شوند، گفت: با این اقدام ناوگان ریلی کشورمان امسال ۱۰ سال جوانتر می‌شوند و بنا داریم در سال آینده هم قطارهای بالای ۳۵ سال را از رده خارج کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید