روحانی در کهگیلویه و بویراحمد:

رونق، نیازمند تعامل اقتصادی است

کدخبر: ۱۴۹۹۳۸
رئیس جمهور در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقتدر است، اظهارداشت: هدف دولت ایجاد اشتغال و تحقق رشد 5 درصدی در سال 95 است و برای رونق نیازمند حرکت، فرصت و تعامل اقتصادی هستیم.
رونق، نیازمند تعامل اقتصادی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در این نشست که عصر یکشنبه در یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه رشد اقتصادی 8.8 درصدی صنعت در سه ماهه نخست سال جاری، نشانگر شروع حرکت اقتصاد در کشور است، گفت: رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری با احتساب بخش نفت، 4.4 بوده و بدون در نظر گرفتن نفت نیز نزدیک به 3 درصد است.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: این آمار در بخش کلان اقتصادی، نشانگر این است که مسیر درستی انتخاب شده است که البته در برخی حوزه‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش نماییم.

روحانی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم تا سود تسهیلات به رقم قابل قبولی برسد، ادامه داد: سود سپرده و تسهیلات باید متناسب با نرخ تورم تنظیم شوند.

رئیس‌ جمهور بر تقویت و پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها تأکید کرد و گفت: امسال سال پرداخت بدهی به پیمانکاران است که البته بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها مربوط به سالیان گذشته بوده و دولت مصمم است که بدهکاری‌های خود را پرداخت نماید.

وی با اشاره به لایحه ارسالی اخیر دولت به مجلس در زمینه پرداخت بدهی‌ها اظهار داشت: در این صورت بدهکاری دولت شفاف و پرداخت می‌شود و ان‌شاء الله در صورت تصویب این لایحه شاهد تحول خوبی در عمل خواهیم بود.

روحانی بر ضرورت تکمیل پروژه های سرمایه در گردش تأکید کرد و با اشاره به نقش مهم کارآفرینان در رونق اقتصادی، اظهار داشت: اولین قدم و اولویت بهره‌گیری از سرمایه داخلی است، البته بعد از اجرای برجام 5 میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی قطعی و در حال اجرایی شدن است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه اساس، امید است و ما ملت و رهبری قوی داریم، گفت: باید با شجاعت و شهامت وارد میدان شویم و هیچکس حق ندارد بذر یأس در کشور بپاشد.

روحانی همچنین در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کهگیلویه و بویر احمد، اعتماد متقابل دولت و مردم را بزرگترین سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: افزایش محسوس صادرات بر واردات غیر نفتی افتخار حزب و دولت نیست، افتخار ملت است.

روحانی در این دیدار که عصر یکشنبه برگزار شد، با تأکید بر اینکه شکاف و تفرقه ما را از دستیابی به اهداف بلندمان دور خواهد کرد، گفت: وجود اختلاف نظر، سلیقه و نقد از دولت در کشور هیچ ایراد و اشکالی ندارد. جرات انتقاد لازم و جرات اتهام و دروغ، به دلیل آنکه زیر پا گذاشتن فرمان خدا و کاری غیراخلاقی است، قابل قبول و مورد پسند نمی‌باشد .

وی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که همواره نقد از دولت و شخص رییس‌ جمهور با آزادی و گاهی فراتر از مرز اعتدال و ملاحظات اخلاقی انجام می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه صداقت و سخن به حق گفتن راه نجات است، گفت: نباید به گونه‌ای سخن بگوییم که تلاش ها و اقدامات کارگزاران نظام که با زحمت فراوان در بخش‌های مختلف لشکری و کشوری انجام می‌شود، نادیده گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید