کاهش احتمال افزایش نرخ‌بهره طلا را تثبیت کرد/ هر اونس 1337 دلار

کدخبر: ۱۴۹۹۴۰
با توجه به آمار ضعیف خرده‌فروشی آمریکا در روز جمعه، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه ثابت باقی ماند. این در حالی است که انتظارات برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در آینده نزدیک کاهش یافته است.
کاهش احتمال افزایش نرخ‌بهره طلا را تثبیت کرد/ هر اونس 1337 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر یکهزار و 337 دلار و 50 سنت معامله شد. 
    
با توجه به کاهش خرید پوشاک و دیگر اجناس توسط آمریکایی‌ها، میزان خرده‌فروشی آمریکا در ماه جولای به طور غیرمنتظره‌ای ثابت باقی ماند و نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده متوسط می‌تواند انتظارات را برای شتاب‌گرفتن رشد اقتصادی در سه‌ماهه سوم ملایم کند.
   
دلار در روز دوشنبه با حالت تدافعی کار خود را آغاز کرد، این واحد پولی به وسیله آمار اقتصادی ضعیف آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

طلا  به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است،‌ به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده و دلار را تقویت می‌کند.
       
تقاضای فیزیکی طلا در آسیا در هفته گذشته‌ کاهش یافت، این در حالی است که تخفیف گسترده در هند به مناسبت فصل جشن و اعیاد محلی می‌تواند موجب تحریک تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ طلای دنیا شود. 

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 1.22 درصدی در روز پنجشنبه به 960.45 تن رسید. انتظار می‌رود کشور مالی در سال جاری 47.37 تن طلا تولید کند که پایین‌تر از پیش‌بینی اولیه 52.85 تنی ابتدای سال بوده است.
     
پس از اینکه آمار اقتصادی ژاپن نشان داد که سومین اقتصاد بزرگ دنیا در سه‌ماهه گذشته ضربه دیده، سهام آسیایی نیز در روز دوشنبه از اوج یکساله خود فاصله گرفت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید