حمایت بالقوه تولیدکنندگان از بازار، قیمت نفت را افزایش داد/ نفت برنت 47 دلار

کدخبر: ۱۴۹۹۴۹
در حالی که گمانه‌زنی‌ها در خصوص اقدام بالقوه تولیدکنندگان به منظور حمایت از قیمت شدت گرفته است، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت تا رشد خود از ابتدای ماه جاری را به 10 درصد برساند.
حمایت بالقوه تولیدکنندگان از بازار، قیمت نفت را افزایش داد/ نفت برنت 47 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با رشدی 31 سنتی به 47 دلار و 28 سنت رسید؛ این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت آمریکا با 36 سنت افزایش به 44 دلار و 85 سنت رسید.
 
بانک ANZ روز دوشنبه اعلام کرد: «با توجه به افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص فریز تولید توسط اوپک، نفت رشد دیگری را به ثبت رسانده است. عربستان سعودی سیگنال‌هایی را می‌دهد مبنی بر اینکه برای بحث در خصوص تثبیت بازار در نشست غیر رسمی اوپک در ماه آینده آماده است.»

این بانک افزود: «این موضوع با وجود رشد قدرتمند دیگری در فعالیت‌های حفاری آمریکا بوده است، آمار بیکر هیوز نشان می‌دهد که تعداد دکل‌های عملیاتی در آمریکا در هفته گذشته 15 عدد رشد داشته است.»

پس از سقوط قیمت‌ها در سال 2014 تعداد دکل‌های حفاری 1600 عدد بود که در اواخر ماه می این تعداد به 316 عدد رسید.
 
پس از برداشته‌شدن تحریم‌ها در ماه جولای، صادرات نفت ایران به کره‌جنوبی در ماه جولای تقریبا 4 برابر سال گذشته و 5.9 درصد بیشتر از ماه گذشته گزارش شده است. 

ماه گذشته، کره‌جنوبی 1.10 میلیون تن (260.910 بشکه در روز) نفت خام از ایران وارد کرده است، در حالی که سال گذشته و زمانی که تحریم‌ها علیه ایران همچنان وجود داشت، این میزان 286.374 تن بود.

در طرف تقاضا،‌ معامله‌گران اعلام کردند، نگرانی‌هایی وجود دارد که مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها می‌شود. سه اقتصاد بزرگ دنیا، ایالات متحده، چین و ژاپن همگی آمار ضعیف‌تر از انتظاری را منتشر کردند.
 
یک معامله‌گر نفتی در این خصوص اعلام کرد: «در شرایطی که اقتصادهای پیشروی دنیا همگی با مشکلات رشد دست و پنجه نرم می‌کنند، من امیدی به رشد مصرف سوخت جهانی ندارم.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک