اعلام اسامی 8 طرح بزرگی که رئیس جمهور افتتاح خواهد کرد+جدول/پرداخت وام‌های میلیاردی به 1304 طرح اقتصادی

کدخبر: ۱۴۹۹۶۵
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات به طور متوسط یک میلیارد تومانی به هزار و 304 طرح اقتصادی خبر داد و اسامی هشت طرح بزرگی که قرار است توسط رئیس جمهور در هفته دولت افتتاح شود را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات به طور متوسط یک میلیارد تومانی به هزار و 304 طرح اقتصادی خبر داد و اسامی هشت طرح بزرگی که قرار است توسط رئیس جمهور در هفته دولت افتتاح شود را اعلام کرد.

منوچهر طاهایی در مورد تسهیلات اعطایی توضیح داد: در موضوع اعطای تسهیلات به هفت هزار و 500 طرح کوچک و متوسط صنعتی و معدنی تا این لحظه هزار و 300 میلیارد تومان برای هزار و 304 طرح پرداخت شده و به طور متوسط یک میلیارد تومان برای هر واحد صنعتی و معدنی متقاضی دیده شده است.

طاهایی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت تزریق شده است، گفت: نیاز بخش صنعت به طور متوسط حدود 200 هزار میلیارد دلار در سال است.همچنین در سه ماهه نخست امسال خوشبختانه با فضای مناسب ایجاد شده رشد صنعتی به 4.2 درصد رسیده که امید است روند افزایشی داشته باشد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در هفته دولت امسال 155 طرح صنعتی و معدنی در 31 استان کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند. با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده در هفته دولت برای 9 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد. هشت طرح بزرگ و مهم از 155 طرح صنعتی و معدنی مشخص شده قابل افتتاح در هفته دولت، قرار است توسط رئیس محترم جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برسند.

اسامی این هشت طرح بزرگ را که شانا منتشر کرده، در جدول اقتصادنیوز می‌توانید مشاهده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید