بزرگترین شرکت کشتیرانی دنیا مطرح کرد

هشدار درباره آثار سیاست‌های حمایت تجاری در آمریکا

کدخبر: ۱۴۹۹۶۶
شرکت دانمارکی مولر- مارسک که بزرگترین شرکت کشتیرانی دنیا محسوب می‌شود، نگرانی خود را در خصوص کاهش مبادلات تجاری جهانی که ناشی از تغییر سیاست‌های تجاری آمریکا خواهد بود، ابراز کرد.
هشدار درباره آثار سیاست‌های حمایت تجاری در آمریکا
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت کشتیرانی مارسک اعلام کرد: مهم نیست انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چگونه پایان می‌یابد، این موضوع احتمالا اثری روی قراردادهای ما نخواهد گذاشت. تراند وستلی، مدیر مالی ارشد این شرکت در عین حال گفت: هر اقدامی در خصوص حمایت بیشتر از تولیدات ملی به وضوح به رشد اقتصادی جهان صدمه خواهد شد.

به طور کلی، موانع تجاری رشد اقتصاد جهانی را تضعیف می‌کنند. کاستن از موانع تجاری، نه‌تنها به رشد مبادلات تجاری کمک می‌کند بلکه موجب رشد اقتصادی نیز می‌شود.

با توجه به اینکه دونالد ترامپ، چین و مکزیک را عامل از دست رفتن فرصت‌های شغلی برای آمریکایی‌های می‌داند، این شعارهای ضد تجاری در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه بوده است. هیلاری کلینتون نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات نیز موضع خود در خصوص جهانی‌شدن را سفت و سخت‌تر کرده و از همکاری ترنس‌پاسیفیک به دلیل ناکامی در حمایت کافی از اشتغال آمریکایی‌ها انتقاد می‌کند.  ترامپ این پیمان را یک «فاجعه» برای آمریکا می‌داند.

بانک جهانی مبادلات تجاری را به عنوان راه اصلی مبارزه با فقر معرفی کرده است. اما از زمان بحران مالی جهانی، تجارت خارجی کاهش یافته است. سازمان تجارت جهانی با استناد به افزایش حمایت از تولیدات داخلی و اعمال محدودیت‌های تجاری توسط بسیاری از دولت‌ه برآورد کرده که میزان مبادلات تجاری در سال جاری، برای پنجمین سال متوالی زیر 3 درصد رشد داشته باشد. رشد مبادلات تجاری در سال آینده به 3.6 درصد خواهد رسید که در مقایسه با متوسط 5 درصدی از سال 1990 رشد کمتری را نشان می‌دهد.

مارسک سالانه در حدود 15 درصد از اجناس تولیدی جهان جابجا می‌کند که این شرکت را به عنوان بزرگترین خط کشتی‌رانی باری دنیا تبدیل کرده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید