اخبار خودرویی معاون وزیر صنعت/آخرین مذاکرات با رنو و رد انباشت خودرو در انبارها/بهترین حالت ممکن در فروش خودرو را داریم

کدخبر: ۱۴۹۹۸۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین وضعیت مذاکره با رنو درباره وضعیت بازار داخلی خودرو عنوان کرد:بهترین حالت ممکن در فروش خودرو را داریم.
اخبار خودرویی معاون وزیر صنعت/آخرین مذاکرات با رنو و رد انباشت خودرو در انبارها/بهترین حالت ممکن در فروش خودرو را داریم

به گزارش اقتصادنیوز، محسن صالحی‌نیا درباره آخرین وضعیت انباشت خودرو در واحدهای خودروساز گفته است: در صنعت خودرو رکودی نداریم و انباشت خودرو نیز اتفاق نیفتاده است. به عبارتی، بهترین حالت ممکن در فروش خودرو را دارا هستیم.

وی از ادامه پیگیری وزارت صنعت برای رفع انحصار از صنعت خودرو با رأی شورای اقتصاد نیز خبر داد و گفت: در حال بررسی و تعیین چارچوب‌هایی در کارگروه اقتصاد مقاومتی هستیم تا با کنترل واردات، رونق تولید صورت گیرد.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه نشست خبری‌اش درباره همکاری شرکت رنو با خودروسازان ایرانی عنوان کرد: وزارت صنعت سیاست‌های کلی را به شرکت‌های خودروساز داخلی ابلاغ کرده است و آنها می‌توانند در قالب این سیاست‌ها با شرکت‌های خارجی تعامل کنند.

صالحی‌نیا افزود: در مورد شرکت رنو نیز مدیریت ارشد این شرکت چارچوب‌های وزارت صنعت را پذیرفته است.

وی عنوان کرد: براساس مذاکرات انجام شده شرکت رنو با سایپا، قرار شده که سایپا یکی از واحدهای زیرمجموعه خود را به عنوان آورده خود تعیین و به تناسب ارزش آن رنو نیز اقدامات لازم را انجام دهد، اما یک‌سری محدودیت‌ها در عرضه محصولات و روش‌های همکاری باعث شده که هنوز به نتیجه‌گیری کامل دست پیدا نکنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امیدوارم با توجه به هدف‌گذاری وزارت صنعت، شرکت‌های داخلی بتوانند با خودروسازان خارجی همکاری بیشتری داشته باشند.

صالحی‌نیا متذکر شد: در هدف‌گذاری‌های وزارت صنعت، قاعدتا رویه فعلی شرکت رنو موردنظر نیست و امیدواریم شکل همکاری‌ها با توجه به سیاست‌ها به نحو مناسبی انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید