افزایش نگرانی‌ها درباره اقتصاد چین در پی افت یوآن و آمارهای ضعیف

کدخبر: ۱۴۹۹۹۱
در حالی که آمار ضعیف‌تر از انتظار اقتصاد چین نگرانی‌ها را در خصوص رشد در بزرگترین اقتصاد آسیا مجددا افزایش داده است، یوآن چین به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود و بازده اوراق قرضه دولتی به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر خود سقوط کردند.
افزایش نگرانی‌ها درباره اقتصاد چین در پی افت یوآن و آمارهای ضعیف
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ،‌ بر اساس آمار سیستم مبادلات ارزی چین، در معاملات امروز، واحد پولی چین 0.11 درصد در برابر دلار افت کرد.  بانک مرکزی چین نرخ مرجع روزانه را 0.17 درصد تقویت کرد.
 
ناتان چاو، اقتصاددان گروه DBS اعلام کرد: «اقتصاد هیچ نشانه‌هایی از بهبود را از خود نشان نمی‌دهد. تقریبا تمام آمار روز جمعه کمتر از برآوردها بوده و سرمایه‌گذاری ضعیف به خصوص در بخش خصوصی بسیار نگران کننده است. این موضوع نشان می‌دهد که یوآن با فشارهای نزولی در میان‌مدت و بلندمدت مواجه خواهد بود.»

بازارهای پولی
بر اساس آمار مرکز منابع مالی بین‌بانکی ملی، بازده اوراق دولتی ده‌ساله به 2.65 درصد کاهش یافته است. 

تحلیلگران گروه بانکداری خارجی چین در گزارشی نوشتند: «آمار ناامیدکننده اقتصادی نگرانی‌ها را در خصوص کیفیت رشد چین افزایش داده است. رشد چین هنوز در مرحله اول مسیر L شکل خود قرار دارد. مقامات چینی در دو راهی میان تحریک رشد و جلوگیری از ایجاد حباب دارایی گیر افتاده‌اند.»

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی که روز جمعه منتشر شد گفت: «پس از افت اخیر، یوآن همچنان همراستا با بازارهای پایه در حرکت است. دستیابی به یک نرخ شناور موثر در دو سال آینده هنوز به عنوان هدف اصلی باقی مانده است. این در حالی است که آزادسازی حساب‌های سرمایه نیاز به یک رویکرد محتاطانه دارد. این رویکرد منجر به پیشرفت انعطاف‌پذیری نرخ ارزی و اصلاحات بخش مالی خواهد شد.»
 
یی گانگ، دبیر کل بانک مرکزی چین اعلام کرد، این کشور به اصلاحات بازار اوراق قرضه ادامه خواهد داد. اولین سری از اوراق قرضه حق برداشت مخصوص بین بانکی قبل از نشست گروه 20 در شهر غربی هانگ‌ژو منتشر خواهد شد. یوآن در ماه اکتبر برای نخستین بار در سبد ذخیره جهانی IMF قرار گرفت. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید