قیمت جهانی فولاد به اوج پنج‌ماهه خود رسید

کدخبر: ۱۵۰۰۰۸
قیمت فولاد در معاملات آتی چین با رشدی 4 درصدی به بالاترین سطح خود از ماه آوریل 2016 رسید؛ موضوعی که باعث افزایش قیمت سنگ‌آهن شد. 
قیمت جهانی فولاد به اوج پنج‌ماهه خود رسید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند: ‌«برنامه‌های فشرده فولاد چین به نرخ تولید فولاد فراتر از انتظار از سوی این صنعت نیاز دارد، این موضوع تقاضای سنگ‌آهن را به شدت تقویت کرده است.»

افزایش تقاضای سنگ‌آهن باعث شده تا پیش‌بینی 40 دلاری مورگان استنلی برای هر تن سنگ آهن در پایان سال با خطر مواجه شود.

هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی 3.6 درصدی 2642 یوآن معامله شد. معامله گران چینی ذخایر فولاد خود را برای چند هفته پر کردند تا بتوانند به تقاضا پاسخ دهند و سقوط موجودی به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر را جبران کنند. 
 
بر اساس گزارش شرکت مشاور استیل‌هوم، در هفته منتهی به 12 آگوست، ذخایر میل‌گرد در 28 شهر اصلی چین با رشدی 2.8 دصدی نسبت به هفته گذشته به 3.6854 میلیون تن رسید.

در اواسط جولای موجودی ذخایر با رسیدن به 3.4235 میلیون تن پایین‌ترنی سطح خود را از دسامبر 2011 تجربه کرده بود. در بورس کالای دالیان، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ژانویه سال آینده با 2.7 درصد افزایش به 433 یوآن رسید.
 
قیمت‌های بالاتر در معاملات آتی موجب تقویت قیمت محموله‌های سنگ‌آهن فیزیکی به چین شده و شاخص قیمت لحظه‌ای را افزایش می‌دهد.

بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 0.3 درصدی 60 دلار معامله شد. شاخص قیمت لحظه‌ای در سال جاری رشدی 40 درصدی داشته است . این معیار قیمت در هشتم آگوست با رسیدن به سطح 61 دلار و 40 سنتی بالاترین قیمت سه ماه اخیر خود را تجربه کرده بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید