گزارش خرده فروشی بانک مرکزی منتشر شد 

توقف افزایش قیمت مرغ/ افزایش 27 درصدی قیمت قند و شکر

کدخبر: ۱۵۰۰۱۷
از 11 گروه کالایی مصرفی خانوارها، در هفته منتهی به 22 مرداد ماه قیمت 7 گروه کالایی افزایش یافته، قیمت سه گروه بدون تغییر مانده و قیمت یک گروه هم کاهش داشته است. اما بیشترین نوسانات مربوط به کدام گروه کالایی است؟

به گزارش اقتصادنیوز بانک مرکزی قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی در هفته منتهی به 22 مرداد را منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت‌ها در مقایسه به هفته قبل از 22 مرداد ماه تغییرات چندانی نداشته است. بیشترین افزایش قیمت در مقایسه با هفته قبل از 22 مرداد ماه مربوط به افزایش 4.8 درصدی قیمت تخم مرغ و افت 6.9 درصدی قیمت مرغ بوده است.

اما روند تغییرات قیمت در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل قابل توجه است. قند و شکر مانند دو گزارش پیشین بیشترین افزایش قیمت را داشته و قیمت آن 27.2 درصد رشد کرده است. تخم مرغ هم در افزایش قیمت دست کمی از قند و شکر نداشته و افزایش 26.4 درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین افت قیمت در این هفته هم مربوط به افت 14.3درصدی قیمت میوه‌های تازه است. گویا افزایش قیمت مرغ هم کند شده است. چون قیمت این محصول در مقایسه با هفته قبل از 22 مرداد 6.9 درصد کاهش و در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل هم تنها 2.9 درصد افزایش یافته. اما جالب است که با وجود توقف افزایش قیمت مرغ، این گرانی به تخم مرغ و قند و شکر منتقل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید