برگشت قیمت نفت در پی تردید درباره موفقیت مذاکرات اوپک/ نفت آمریکا 46 دلار

کدخبر: ۱۵۰۰۸۲
در حالی که تحلیلگران در خصوص موفقیت مذاکرات احتمالی برای کاهش عرضه مازاد تردید دارند، در معاملات روز چهارشنبه قیمت نفت از بالاترین سطح پنج هفته اخیر خود فاصله گرفت.
برگشت قیمت نفت در پی تردید درباره موفقیت مذاکرات اوپک/ نفت آمریکا 46 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با افتی 36 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود 48 دلار و 87 سنت معامله شد. با وجود این افت، قیمت‌ها همچنان نسبت به اوایل آگوست 17 درصد بیشتر است. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با افتی 26 سنتی به 46 دلار و 32 سنت رسید. 

معامله‌گران اعلام کردند پس از رشد اخیر و برداشت سود سرمایه‌گذاران قیمت نفت کاهش یافته؛ همچنین تردید در خصوص موفقیت مذاکرات کاهش عرضه مازاد نیز روی قیمت فشار وارد کرده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام احتمالا مذاکراتی را برای احیای طرح فریز تولید نفت خام در نشست ماه آینده کشورهای اوپک برگزار خواهد کرد.

بانک فرانسوی بی‌ان‌پی اعلام کرد: «شایعات در خصوص همکاری تولیدکنندگان ادامه دارد، اظهارات اخیر وزیر نفت عربستان موجب افزایش قیمت نفت شده بود. با این حال ما نسبت به نتیجه موفقیت‌آمیز این مذاکرات تردید داریم.»

آخرین باری که اوپک و تولیدکنندگان بزرگ دیگر نظیر روسیه با هم دیدار کردند در ماه آوریل بود که بحث در خصوص راه‌هایی برای کاهش عرضه مازاد نفتی با عدم توافق میان عربستان و ایران ناکام ماند.

نشست ماه ژوئن اوپک نیز در حصول توافق برای محدود کردن تولید بدون نتیجه باقی ماند و در حال حاضر تولید این گروه به بالاترین سطح خود رسیده است.

در طرف تقاضا، موسسه تحقیقاتی BMI اعلام کرد واردات چین در مقایسه با سال گذشته به نسبت ضعیف خواهد بود. عرضه بیش از تقاضای سوخت در داخل کشور و افت واردات در سه‌ماهه سوم نیز ادامه خواهد داشت. با وجود این با توجه به سقوط تولید داخلی در بلند مدت واردات چین تقویت خواهد شد.
 
BMI اضافه کرد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که مصرف در اندونزی،‌ تایلند، پاکستان، ویتنام و فیلیپین از 3.92 میلیون بشکه در روز در سال 2015 در سال 2020 به 4.49 میلیون بشکه در روز برسد.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید